وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران سرزمین فرصت‌های ترانزیتی است و توسعه بندر چابهار با دسترسی به راه‌های ریلی و جاده‌ای، می‌تواند به هندوستان در دسترسی به بازار افغانستان، آسیای مرکزی، ترکیه، جمهوری آذربایجان و حتی روسیه کمک کند.

ایران سرزمین فرصت‌های ترانزیتی است/ توسعه روابط اقتصادی با هند

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد بذرپاش امروز دوشنبه در آیین امضای قرارداد تجهیز و بهره‌برداری از پایانه‌های کانتینری و کالای عمومی بندر شهید رجایی چابهار با جمهوری هند افزود: توسعه ترانزیت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و دولت ایران است.

وی با اشاره به توافق امروز، بیان داشت: ما از این توافق راضی هستیم و به هند اعتماد کامل داریم و این کشور را یکی از اقتصادهای بزرگ جهان می‌دانیم.

بذرپاش تصریح کرد: این قرارداد شروعی برای توسعه روابط تجاری بین ایران و هند خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی بیان‌داشت: بعد از صحبت هایی که بین آیت الله رییسی و نخست وزیر هند مطرح شد، در نشست سه‌جانبه ایران، هند و روسیه در سال گذشته، نقشه کلی کلان ایران‌راه ارائه و تعریف شد و در راستای تکمیل آن، پروژه‌هایی برای تسهیل قراردادهای تجاری و ترانزیت بین کشورهای منطقه در کشورمان تعریف شد.

وی تاکید کرد: ایرانی سرزمینی امن و راه دسترسی سریعتر و مطمئن تری برای ترانزیت کالا در سرتاسر غرب آسیا است.

بذرپاش ادامه‌داد: دستیابی به رشد ۵۸ درصدی در ترانزیت در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱، گواهی بر اهتمام دولت برای توسعه ترانزیت و زیرساخت‌های توسعه آن در کشورهای منطقه است. در سال جدید نیز تاکنون رشد ۵۰ درصدی در این حوزه حاصل شده که نشان‌دهنده ادامه‌دار شدن تلاش‌ها است.

وی تصریح‌کرد:‌چابهار نگین درخشانی در سواحل دریای عمان است و می‌تواند نقش کانونی در توسعه ترانزیت در منطقه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    0 0
    تا سیاست خارجی تان را عوض نکنید هیچ کشوری حاضر نخواهد شد از ایران ترانزیت کنه کریدور های اقتصادی از ایران عبور نخواهد کرد ترانزیت از ایران اصلا به صرفه نیست چون ایران همیشه تحریم است باعث میشه کالا ها از ایران عبور نکنند