انتخابات

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 987140

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: نیشابور بزرگ در سال ۱۴۰۲ رتبه یک کشوری در شاخص اهدای عضو داشته است.

نیشابور، رتبه یک کشور در اهدای عضو

به گزارش قدس خراسان، محمدرضا مجدی در حاشیه همایش تجلیل خانواده‌های اهدا کننده عضو  اظهار کرد: نیشابور در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ جزو ۴ شهر برتر در شاخص اهدای عضو و در سال ۱۴۰۲ رتبه یک کشوری را در این شاخص داشته که این نشان دهنده خیرخواهی مردم نیشابور بزرگ است.

وی با بیان اینکه هر فردی که اهدای عضو می‌کند می‌‎تواند به یک تا ۸ نفر زندگی ببخشد، اظهار کرد: نیشابور در سال گذشته ۲۲ مورد اهدای عضو داشته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اذعان کرد: این مراسم برای تجلیل و تقدیر از عزیزانی برگزار شده که باعث شده‌اند عضوی یا اعضایی از عزیزان‌شان اهدا شود و حیات در دیگران استمرار یابد.

وی در خصوص چرایی انجام اهدای عضو گفت: باید بدانیم غیر از ذات باری تعالی همه ما خواهیم مرد؛ برخی از افراد پیش از مرگ کامل وارد مرحله‌ای به نام مرگ مغزی می‌شوند و دیگر اعضای آنها قابل پیوند به دیگر افراد خواهد بود. همچنین در کشور ما امکان انجام عمل پیوند وجود دارد و در حال حاضر به جایگاهی رسیده‌ایم که عمل‌های پیچیده جراحی در کشور قابل انجام بوده و کشورمان به عنوان یک الگو در این حوزه مطرح است.

مجدی ادامه داد: با توجه به امکان پایین برگشت به زندگی افرادی که دچار سکته مغزی می‌شوند و از سویی امکان انجام عمل‌های پیوند عضو در کشور، تیم‌های اهدای عضو در سراسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با خانواده بیمار وارد مذاکره شده و در صورت موافقت خانواده‌های این عزیزان فرایند آغاز و پیوند صورت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.