سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه سامانه خودنویس در کاهش قیمت اجازه تاثیرگذار خواهد بود، گفت: این سامانه به شفافیت معاملات مسکن و تعدیل قیمت اجاره کمک می کند. یکی از مهم ترین مزایای این سامانه این است که مردم در مراجعه به مشاورین املاک قدرت انتخاب دارند.

سامانه خودنویس قیمت اجاره را تعدیل و به مردم در مراجعه به مشاوران املاک حق انتخاب می‌دهد

عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد سامانه خودنویس و اثرات شفافیت افزا آن، گفت: با سامانه خودنویس قرارداد بین موجر و مستاجر بدون واسطه به ثبت می رسد.  در این قضایا هرچه شفافیت پیش برویم به نفع مردم است.

ایری در ادامه با اشاره به اعطای قدرت انتخاب به مردم در مراجعه به واسطه‌ها گفت: یکی از مهم ترین مزایای این سامانه این است که مردم در مراجعه به واسطه‌ها و همچنین مشاورین املاک قدرت انتخاب خواهد داشت. با این سامانه فعالیت مشاورین املاک و دریافتی که بنگاهها و مشاورین املاک داشتند نیز کنترل می شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مشاورین املاک و املاکی ها در فضای مجازی قیمت های کذایی برای اجاره مسکن می گذارند و باعث افزایش قیمت می شوند که با این سامانه قیمت اجاره تعدیل و کاهش می باید. این قرارداد شفاف تر قطعا دست دلال ها را می بندد.

ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با این سامانه موجر و مستاجر در تعامل با همدیگر قیمت را مورد توافق قرار می دهند و سپس قرارداد تنظیم می کنند و در اینجا هیچ دلال یا واسطه ای نیست که بخواهد قیمت را افزایش دهد.

وی  با اشاره به خاطر نشان کرد: در قانون ساماندهی اجاره بها چارچوب های قانونی و از جمله سامانه خودنویس را برای اجاره در نظر گرفتیم و بر این مبنا می توان کار را پیش برد و برای اینکه این قانون اجرایی شود سامانه خودنویس ضروری است و بسیار امیدواریم که این سامانه در کاهش قیمت اجاره تاثیر گذار باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.