آیت الله سید احمد حسینی خراسانی عضو فقهای شورای نگهبان و عضور مجلس خبرگان رهبری با اظهار تاسف عمیق از شهادت آیت الله ابراهیم رییسی می گوید: او در تمام دوران خدمتش لحظه ای از خدمتگذاری به مردم دریغ نکرد و در این بین توجه ویژه ای به قشر محروم و مستضعف جامعه داشت.

عضو فقهای شورای نگهبان در گفت‌وگو با قدس تاکید کرد؛ شهید رئیسی، حامی محرومان

وی با بیا این که رفتن او داغی بر دل همه مردم ایران گذاشت و بسیار شوک آور بود می افزاید: از خدای متعال می خوام شهید رئیسی را  با اجداد طاهرینش و با مولایش حضرت رضا علیه السلام  که بسیار به آن حضرت ارادت داشت محشور نماید. از خصایص برجسته این عالم بزرگوار ارادتش به امام رضا(ع) و خدمت صادقانه اش به زائران آن حضرت در دوران مسیولیتش در آستان قدس رضوی بود.

وی ادامه می دهد:  خصیصه خدمت گذاری تواضع، دلسوزی و تلاش برای حل مشکلات مردم از خصیصه ها و ویژگی های بسیار بسیار برجسته ایشان بود که شخصیت او را متفاوت می کرد تواضع ایشان تصنعی نبود، تظاهر  و شعار نبود که بخواهد خود را مطرح کند بلکه او در عمق وجودش دارای این خصیصه و خصلت اخلاقی و روحی و شخصیتی بود.

شهید رییسی، حامیان محرومان

عضو فقهای شورای نگهبان با تاکید بر اینکه خدمت به مردم رئیسی را در تاریخ این کشور و در قلب های مردم ایران جاودانه کرد اظهار می دارد: او عاشق این بود که برای مردم کار کند و خدمتی انجام دهد به نظرم چنین عهدی با خدای خودش بسته بود و در عمل هم در دوران کاری اش این را به اثبات رساند.

آیت الله سید احمد حسینی خراسانی  با بیان اینکه دوران ریاست جمهوری شهید رئیسی بسیار سخت و پر از چالش های مختلف برای کشور بود می گوید: این سه سال دوره سخت ریاست جمهوری ایشان چه از همان روز اولی که دولت را به دست گرفت با شرایط سخت کرونا آغاز شد. مشکلات فراوان معیشتی، تحریم ها اغتشاشاتی که با توطئه های دشمنان پیش امد و شیطنت ها و کار شکنی هایی که عمدتا دست اجانب و بیگانگان در آن دخیل بود و عده ای را هم تحت تاثیر قرار  داد و دشمن هم  به این مسائل دامن می زد؛ دوران مدیریت آقای رییسی را خیلی سخت کرده بود اما او لحظه ای از تلاش دست برنداشت و با صبر و با همه توان سعی در حل مشکلات و چالش های کشور داشت و دوست و دشمن اذعان دارند که این شهید لحظه در خدمت به کشور و ملت کوتاهی نکرد و در نهایت جانش را هم برای همین مردم و کشورش داد.

وی با شاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند رئیسی عزیز خستگی نمی شناخت می گوید:ممکن بود همراهان خسته می شدند اما او هیچ گاه خسته نشد و من فکر می کنم مردم هم متوجه این خصلت و این ویژگی روحی و شخصیتی و اخلاقی شهید رئیسی شده بودند و الان که ایشان از میان ما رفت و به لقاء خدا  و خیل عظیم شهیدان پیوست مردم این خصوصیت او را بیشتر لمس می کنند و برای او دلتنگ می شوند.

وی با اشاره به شوک و تاثر عمیق مردم ایران از شهادت رییسی و همکارانش می گوید: همه به شدت متاثر  و ناراحتند و به زبان می آورند که آقای رئیسی سید بزرگوار و به قول مردم سید محرومان و مظلومان از ما گرفته شد و جا یاو چه خالی است و حتی کسانی که ممکن بود نااگاهانه از او غیبتی بکنند یا تهمتی بزنند من زیاد امروز شنیدم که از همه دغدارتر بودند و می گفتند سید مظلوم ما را حلال کن.

وی با بیان اینکه پنجشنبه  و جمعه ها که  ایام استراحت است اما برای  ایشان از پرکارترین روزهای هفته  بود و مدام به مردم و استان ها سر می زد می گوید: در نهایت هم در این سفر اخیر به آذربایجان شرقی  وتبریز جانشان را در راه خدمت به مردم فدا کردند و شایسته است که ما او را شهید خدمت به مردم و محرومیت زدایی و شهید راه محبت به مردم بدانیم که در حق مردم و در راه محبت و خدمت به مردم کوتاهی نداشت و آنچه من از ایشان دیدم و فهمیدم همین خدمت به مردم و عشق به آنها و کشور بود که به نظرم خداوند هم پاداش این همه اخلاص و این همه ایمان و تواضع و فروتنی و مردم داری و مردم مداری را  شهادت  قرار داد.

وی در پایان اظهار می داد: امیدوارم خداوند فقدان ایشان را برای کشور و نظام  وبرای ملت ما به فضل و کرمش جبران کند و به ملت و رهبر و به خانواده های داغدار این حادثه انشالله صبر و اجر عنایت بفرماید.

صدیقه رضوانی نیا

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.