قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم گفت: مهمترین ویژگی آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» سیدالشهدای خدمت عبارت از روحیه خدمتگزاری برای مردم بود.

روحیه خدمت به مردم مهمترین ویژگی شهید رئیسی بود

احمد ابوالقاسمی با بیان ویژگی‌های سید شهیدان خدمت آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت: شهید رئیسی اساس کابینه‌اش را بر کار کردن و خدمت به مردم بنا کرد. خواستن و کارکردن دو ویژگی مهم برای دولتمردان است و تفاوت دارد با کسی که اصلا نمی‌خواهد کار کند و صرفا دنبال سیاسی بازی و حفظ قدرت است، شهید رئیسی قدرت را از آن مردم و در خدمت صادقانه به مردم می‌دانست و به همین دلیل شهید خدمت نام گرفت.

وی مهمترین ویژگی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان سیدالشهدای خدمت عبارت از روحیه خدمتگزاری برای مردم دانست و افزود: در این سه سال که شهید رئیسی دولت مردمی را تشکیل داد، تلاش کرد به رغم تحریم‌ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی و حتی موانع و مشکلاتی که به دوره دولت او مرتبط نبود، کشور را به نقطه تعادل و ثبات برساند، تا انتهای دولت نتایج تلاش‌هایشان در زندگی مردم مشخص شود.

یادگارهای خادم الرضا برای زائران

این استاد قرائت اضافه کرد: رئیسی در زمانی که تولیت آستان مقدس امام رضا (ع) را داشت، چند کار زیبا و به یادماندنی انجام داد. مثلا غذای حضرتی را همه گیر کرد تا هر کس با کد ملی امکان استفاده از غذای حضرتی را داشته باشد. همچنین زائرسراهایی برای مردم ایجاد کرد و می گفت «مشهد نیاز به مغازه ندارد ولی زائری که به مشهد می آید، باید جایی داشته باشد».

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه -۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳- در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

آیت الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری بودند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.