انتخابات

مدیر جهاد کشاورزی گناباد از آغاز خرید تضمینی گندم از جنوب استان خراسان رضوی به مرکزیت این شهرستان خبر داد.

خرید تضمینی گندم از جنوب خراسان رضوی به مرکزیت گناباد آغاز شده است

به گزارش قدس خراسان، اسماعیل قربانی اظهار کرد: با خرید ۸۰۰ تن گندم با هزینه افزون بر ۱۳۲ میلیارد ریال در گناباد خرید این محصول راهبردی از کشاورزان آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد با اشاره به آغاز خرید گندم از کشاورزان خراسان رضوی از ۲۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری افزود: این خرید هرساله توسط اداره غله و خدمات بازرگانی شهرستان گناباد آغاز و گندم کشاورزان بجستان، گناباد، خواف و رشتخوار واقع در جنوب این استان را خریداری می‌کند و به تدریج خرید گندم در سایر شهرستان‌های استان هم آغاز می‌شود.

وی در ادامه از آغاز برداشت گندم از سطح ۸۵۰ هکتار مزارع این شهرستان خبر داد و افزود: امسال پیش‌بینی تولید ۲۸۰۰ تن گندم از مزارع مذکور می‌شود.

قربانی در همین خصوص از برگزاری کارگاه آموزشی داشت و برداشت گندم با محوریت طرح pvs گندم با نوار تیپ در یکی از مزارع شهرستان با چهار رقم نارین، سیروان، چمران و پیشگام که در مرحله برداشت قرار داشت خبر داد و افزود: کشاورزان پیشرو شهرستان از نزدیک با چگونگی کاشت، داشت، برداشت و مقایسه ارقام آشنا شدند.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد در ادامه با به بیماری‌های این محصول اشاره کرد و گفت: گندم ۵۵ عامل بیماری‌زا دارد که در این بین مبارزه به موقع با بیماری زرنگ زرد گندم اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و به صدا در آمدن زنگ خطر زنگ زرد و سفیدک سطحی تمامی کارشناسان بخش دولتی و خصوصی به طور مستمر از مزارع بازدید و کشاورزان را مجاب به سم‌پاشی می‌کنند.

قربانی اظهار کرد: ۵۵ عامل بیماری‌زا در گندم معرفی شده است که حدود ۲۰ بیماری از اهمیت بیشتری برخوردار است و علت بروز آن شرایط آب و هوایی مساعد و رطوبت بالا، ‌ وجود رقم حساس گندم در مزارع و وجود عوامل بیماری‌زاست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.