واکنش‌ها به جنایت هولناک رژیم اسرائیل در بمباران چادرها و محل اسکان آوارگان فلسطینی در شهر رفح که به کشتار جمعی از کودکان منجر شد همچنان ادامه دارد.

غربی‌ها برای رهایی از رسوایی حقوق بشری، قصد دارند تمامی فشارهای جنگ را معطوف به شخص نتانیاهو کنند

به گزارش قدس آنلاین، همزمان بحث‌ها و گمانه‌زنی‌ها بالا گرفته و مؤاخذه کردن و قرار دادن رژیم کودک‌کش در لیست سیاه سازمان ملل به جد مطرح است. چنین رخدادی به این معنا خواهد بود که تل‌آویو به‌طور خودکار در معرض تحریم‌های این سازمان جهانی قرار خواهد گرفت.

در این میان و در حالی که سی‌ان‌ان در گزارشی فاش کرد اشغالگران در کشتار اخیر خود از بمب‌های سنگرشکن هدایت‌شونده آمریکایی جی‌بی‌یو۳۹ استفاده کرده‌اند، واکنش مقامات واشنگتن هم در قبال این تحول در نوع خود جالب توجه بود. کاخ‌سفید در نخستین پاسخ به این جنایت مدعی شد حمله اسرائیل به رفح مصداق عملیات زمینی گسترده نبوده و در نتیجه، تل‌آویو از خطوط قرمز ایالات متحده عبور نکرده است! 

یانکی‌ها البته به این هم قناعت نکردند و در ادامه خون‌شویی از جنایات اشغالگران، جان کربی، سخنگوی کاخ‌سفید با بی‌پروایی گفت آمریکا نیز در عراق و افغانستان چنین کشتارهایی را رقم زده است! او در ادامه گفت: «هیچ تغییری در سیاست‌های ما در قبال متحدمان رخ نداده است». 

گفتنی است، در بمباران اردوگاه پناهندگان در شمال غربی رفح که بامداد دوشنبه رخ داد، دست‌کم ۴۵نفر شهید و ۲۴۹نفر زخمی شدند (۲۳ تن از شهدا زن و کودک هستند). به این ترتیب، شمار شهدای 
نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۶هزار و ۱۷۱ نفر و شمار زخمی‌ها به ۸۱هزار و ۴۲۰ نفر رسیده است. این در حالی است که همزمان، انتشار اخباری از قطع اینترنت و شبکه‌های ارتباطاتی در رفح، نگرانی‌ها در مورد رقم خوردن جنایتی دیگر در این منطقه را 
دو چندان کرده است.
 
۴۹ قطعنامه روی زمین مانده 
مهدی شکیبایی، معاون اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی مدافع فلسطین در گفت‌وگو با قدس، با اشاره به تحولات اخیر درباره احتمال قرار گرفتن تل‌آویو در لیست سیاه سازمان ملل، گفت: سازمان ملل و دیگر نهادهای حقوق بشری تا اینجای کار در دفاع از فلسطین بسیار ضعیف بوده و در واقع عملکرد مردودی دارند. اکنون هم نباید فریب خورد، چراکه کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا خود از بانیان اصلی مجامع حقوقی و شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند و در هشت ماه گذشته با تمام امکانات مالی، لجستیکی و نظامی، پشتیبان اصلی اسرائیل بودند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه در هشت دهه از عمر رژیم صهیونیستی، شورای امنیت بیش از ۴۹ قطعنامه علیه اقدامات جنایتکارانه تل‌آویو در سرزمین‌های اشغالی صادر کرده، افزود: اسرائیل به واسطه پیمان‌های نظامی، اقتصادی و فرهنگی که پس از جنگ جهانی دوم با کشورهای پیروز داشت دارای یک مصونیت آهنین از سوی آمریکا، انگلستان، فرانسه و دیگر کشورهایی اروپایی در برابر هر نوع قطعنامه بین‌المللی است. به‌طوری‌که در ۸۰سال از شکل‌گیری این رژیم هیچ سازمان حقوقی و قضایی حتی سازمان ملل و شورای امنیت توانایی توقف ماشین کشتار جمعی اسرائیل در فلسطین را نداشته‌اند. آخرین قطعنامه سازمان ملل ماه گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آرای کشورهای عضو تصویب شد، اما رژیم صهیونیستی نه تنها جنایات خود را در غزه متوقف نکرد بلکه در روزهای گذشته شاهد کشتار بیش از ۴۰نفر زن و کودک فلسطینی در رفح بودیم. 

ژست‌های سیاسی فریبنده
امروز تنها عاملی که می‌تواند در برابر جنایات رژیم صهیونیستی بایستد، جنبش‌های مردمی در جهان اسلام با پرچمداری محور مقاومت است. عضو هیئت اجرایی جمعیت دفاع از ملت فلسطین با ذکر این نکته ادامه داد: کشورهای اسلامی نباید فریب ژست‌های سیاسی کشورهای حامی رژیم صهیونیستی را بخورند، ایالات متحده آمریکا و اروپا به دنبال شکل‌گیری دولت یکپارچه صهیونیستی در سرزمین فلسطین هستند و تمام انتقادهای آن‌ها درباره کشتار زنان و کودکان در غزه و رفح ظاهرسازی است که می‌خواهند افکار عمومی در کشورهای خود به‌خصوص قشر جوان، دانشجو، اساتید دانشگاه و فرهیختگان را منحرف کنند.

وی اظهار کرد: اکنون تاریخ مصرف نتانیاهو برای کشورهای غربی تمام شده، چراکه هر قدر وی در اسرائیل در اریکه قدرت باشد دولت‌های اروپایی و آمریکا را با چالش انتقادات مجامع بین‌المللی و سازمان‌های حقوقی مواجه می‌کند. در حال حاضر تلاش‌های مصنوعی از سوی کشورهای اروپایی برای اعاده حقوق بشری غرب در حال انجام است که هدف اصلی آن، کاهش فشارها بر جامعه صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی است.

این کارشناس مسائل فلسطین تأکید کرد: کشورهای غربی برای رهایی از رسوایی حقوق بشری در میان کشورهای جهان قصد دارند تمامی فشارهای جنگ را معطوف به شخص نتانیاهو و او را در دادگاه جنگی در داخل سرزمین‌های اشغالی محاکمه و سپس زندانی کنند، البته نتانیاهو سعی دارد مشکلات جنگ غزه را به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیوند دهد تا بتواند از درون صندوق آرا، شخصیتی مانند دونالد ترامپ را خارج کند تا خود و رژیم صهیونیستی را نجات دهد.

شکیبایی با اشاره به گمانه‌زنی‌ها در مورد ورود رژیم به لیست سیاه سازمان ملل تصریح کرد: در هشت دهه از عمر رژیم جعلی، تل‌آویو دست به جنایات زیادی زده است اما متأسفانه احکامی که در دهه‌های اخیر علیه جنایات اسرائیل در شورای امنیت صادر شده هیچ‌گونه ضمانت اجرایی نداشته و تنها عاملی برای افزایش جنایات این رژیم شده است. آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها اجازه اعمال تحریم علیه صهیونیست‌ها را نخواهند داد، چراکه این رژیم مورد حمایت کامل غرب قرار دارد و شکل‌گیری اسرائیل در ۱۴می ۱۹۴۸ براساس راهبرد غرب در منطقه غرب آسیا، کاهش جمعیت مردم در سرزمین‌های اشغالی و کوچ اجباری فلسطینیان به سایر کشورهای منطقه مانند لبنان، اردن و مصر بوده است.

مهدی شکیبایی
مهدی شکیبایی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.