مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: نام پاسگاه محیط‌بانی آماده بهره‌برداری شهرستان چناران واقع در منطقه حفاظت‌شده هزار مسجد که در دولت سیزدهم تأمین اعتبار شد، به احترام شهید آیت الله رئیسی از «اندیشش» به «خادم الرضا(ع)» تغییر یافت.

پاسگاه محیط‌بانی چناران به «خادم الرضا(ع)» تغییر نام یافت

به گزارش قدس خراسان، مهدی اله پور اظهار کرد: درپی سانحه بالگرد و شهادت آیت الله رییسی و هیات همراه در راه خدمتگزاری به ملت شریف ایران، به پاس خدمات ارزشمند این شهیدان والامقام این پاسگاه محیط بانی که در دولت سیزدهم تأمین اعتبار و ساخته شده است، به نام "خادم الرضا (ع)" نام‌گذاری می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: به منظور حفظ و حراست از محیط زیست و غنای زیستی بالا و منحصر به فرد منطقه هزار مسجد، احداث یک باب پاسگاه محیط بانی در ضلع جنوبی منطقه حفاظت شده و در مجاورت روستای اندیشش و در زمینی به مساحت هزار و۲۶۰ متر مربع زیر بنا و اعتبار افزون بر ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی تأمین اعتبار شده است و مقرر شد در هفته محیط زیست امسال به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: این پاسگاه در ۱۶ خرداد ماه جاری به مناسبت هفته محیط زیست به بهره برداری می‌رسد.

اله پور با بیان اینکه احداث این پاسگاه‌ها در این منطقه، باعث ارتقای ضریب حفاظت از زیستگاه‌ و گونه‌های موجود و ارزشمند در این منطقه است، گفت: ساخت این پاسگاه، گام مهمی در راستای حفاظت از گونه های ارزشمند زیستی و شاخصی همچون پلنگ، قوچ و میش، کل و بز و انواع پرندگان و گونه‌های ارزشمند دیگر جانوری است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: راه اندازی پاسگاه محیط‌بانی هزار مسجد در ضلع جنوبی منطقه حفاظت شده هزار مسجد با توجه به مجاورت با کلان شهر مشهد و همچنین شهرستانهای چناران و گلبهار نقش موثری در حفاظت از منطقه مذکور دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.