۸ تیر

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو، درباره غیرقابل شرب شدن الکل‌های طبی در واحدهای تولیدی مطالبی را عنوان کرد.

تمام الکل های طبی در داروخانه ها غیرقابل شرب هستند

مهدی انصاری، با اشاره به دستورالعمل ابلاغی سازمان غذا و دارو به واحدهای تولیدی، گفت: تمامی الکل‌های مصرفی در صنایع فراورده‌های سلامت قبل از استفاده در محصولات با نظارت مستقیم کارشناسان تقلیب و غیرقابل شرب می‌شوند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۳۸۳ وزارت بهداشت تمامی تولید کنندگان الکل موظف به استفاده از ماده تقلیب کننده الکل شده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی الکل‌های موجود در داروخانه‌ها، مؤسسات پزشکی و واحدهای تولیدی آرایشی و بهداشتی الکل تقلیب شده است و استفاده از این نوع الکل برای مصارف خوراکی عوارض جانبی در پی خواهد داشت.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو همچنین ادامه داد: در بازدیدهای انجام شده از واحدهای تولیدی توسط کارشناسان غذا و دارو، ضمن نظارت دقیق بر فرایند انجام کار، مستندات مربوط به ماده تقلیب کننده و سایر موارد مربوطه مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد.

الکل تقلیب شده در واقع اتیل الکلی است که به آن ماده شیمیایی مجاز به عنوان تقلیب کننده اضافه می‌شود و در نتیجه خلوص آن از بین رفته و غیر قابل شرب می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.