انتخابات

مدیرعامل شرکت کشاورزی رضوی از هدف‌گذاری برای تجاری‌سازی بذر هیبرید ذرت علوفه‌ای به صورت کشت مشارکتی خبر داد و گفت: براساس توافقات صورت گرفته، امسال کشت مشارکتی بذر هیبرید ذرت علوفه‌ای را با شرکت کشت‌وصنعت جوین و موسسه تحقیقات بذر و نهال کرج در دست اقدام داریم.

تجاری‌سازی بذر هیبرید ذرت علوفه‌ای در شرکت کشاورزی رضوی از طریق کشت مشارکتی

به گزارش قدس خراسان به نقل از آستان نیوز، محمدباقر قنادطوسی اظهار کرد: تحقق این امر علاوه‌بر کمک به تامین نیاز کشاورزان به بذر هیبرید، رونق جدیدی را در بخش کشاورزی ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت کشاورزی رضوی با اشاره به اختصاص ۲۵ هکتار برای کشت مشارکتی بذر هیبرید ذرت علوفه‌ای در سال جاری خاطرنشان کرد: ۱۵ هکتار از این مساحت به کشت مشارکتی رقم bk۶۶ با کشت‌وصنعت جوین اختصاص دارد و قرار است ۱۰ هکتار نیز با مشارکت موسسه تحقیقات بذر و نهال کرج  با رقم طاها کشت شود.

وی از تامین بذور مورد نیاز برای کشت این محصول از طریق مراکز اصلاح نباتات در سطح کشور تصریح کرد: بذر ذرت هیبرید از طریق لاین‌های مادری و ذخایر ژنتیکی تکثیر پیدا می‌کند و بذور تولید شده پس از تولید و بوجاری، بسته‌بندی می‌شود و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

قنادطوسی با اشاره به مشارکتی بودن کشت این محصول افزود: حدود ۵۰ درصد از بذور تولید شده به دو مجموعه مذکور اختصاص می‌یابد و مابقی در کشت‌وصنعت‌های تابعه شرکت کشاورزی رضوی برای تولید علوفه استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کشاورزی رضوی ادامه داد: کشت ذرت علوفه‌ای از نیمه خرداد آغاز می‌شود و پس از طی دوره ۱۰۰ روزه رشد، در مهر ماه آماده برداشت خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت منابع آبی در بخش کشاورزی رضوی اظهار کرد: شرکت کشاورزی رضوی با رویکرد صرفه‌جویی در مصرف آب، تمامی این اراضی را به سیستم آبیاری تحت فشار قطره‌ای مجهز خواهد کرد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.