هزینه ساخت مسکن در خراسان رضوی و به خصوص مناطق روستایی با استفاده از اسکلت‌های پیش ساخته پیچ و مهره‌ای کاهش می‌یابد.

اسکلت‌های پیش‌ساخته هزینه مسکن در خراسان رضوی را کاهش می‌دهد

به گزارش قدس خراسان، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی روز یکشنبه در دیدار با فرماندار گناباد گفت: با استفاده از اسکلت های پیش ساخته برای ساخت مسکن، در هر مترمربع اسکلت ۲۹ کیلوگرم فولاد مصرف می شود ولی این میزان در اسکلت‌های معمولی افزون بر ۶۰ کیلوگرم است.

سید خلیل منبتی با اشاره به اینکه استفاده از اسکلت های پیش ساخته پیچ و مهره ای علاوه بر کاهش هزینه ها سرعت عمل در ساخت مسکن را افزایش می دهد افزود:‌ این اسکلت‌ها در کارگاه‌ها ساخته و پس از پشت سر گذاشتن مراحل تست‌های فنی به مناطق مورد نظر انتقال پیدا می‌کنند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت:‌ فونداسیون های پیش ساخته هم گزینه خوبی برای کاهش هزینه های ساخت مسکن روستایی است و سرعت کار را افزایش می دهد.

منبتی افزود:‌ باید استفاده از اسکلت‌های پیش ساخته در احداث واحدهای مسکونی روستایی استان خراسان رضوی گسترش یابد.

او ضمن تاکید بر لزوم معرفی روستاهای نمونه در خدمات بنیاد مسکن شهرستانهای مختلف این استان و به تبع آن شهرستان گناباد گفت: در این راستا بناها و زیرساختهای روستاها با حفظ هویت اصلی موجود بازسازی و مقاوم سازی می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    0 0
    البته اعلام شود که این موارد از نظر مهندسی رد شده هستند و فقط در ساختمان های با نظارت شدید استفاده می شوند و با ضریب ایمنی بسیار بالا نه برای کاهش هزینه ساخت مردم به هیچ عنوان چنین ساختمان هایی را خریداری نکنند چون از نظر مهندسی رد شده هستند