انتخابات

۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 993320

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به فشرده بودن زمان و دشواری کار برای برنامه ریزی پنج مناظره انتخاباتی در کنار ده‌ها برنامه دیگر تبلیغاتی نامزدها در خصوص تداخل برخی از این برنامه ها با مراسم عید غدیر گفت: جدول مناظرات نهایی شده و تغییری نخواهد کرد.

جدول مناظره‌های انتخابات تغییر نمی‌کند

قدس آنلاین: پیمان جبلی امروز در حاشیه جسه هیئت دولت در پاسخ به سوالی در خصوص تدبیر صدا و سیما برای جلوگیری از نشر اکاذیب و طرح اتهامات از سوی نامزدهای انتخاباتی در جریان مناظره های زنده تلویزیونی گفت: قانون انتخابات این موضوع را مشخص کرده و وظیفه کمیسیون تبلیغات همین است که اگر در طول برنامه زنده توهین، تعریض و یا مطلب خلافی در مورد شخص غایبی بیان شود، کمیسیون برای آن فرد وقتی را در نظر می‌گیرد تا در مدت زمانی که قانون تعریف کرده از خود دفاع کند.

وی همچنین در باره همزمانی برگزاری یکی از مناظره‌ها با جشن غدیر عنوان کرد: فشرده شدن زمان تبلیغات انتخابات و برگزاری مناظرات در هفته دوم و مناسبت‌هایی که با آن روبرو هستیم کار را یک مقدار سخت کرده و ما تمام تلاش خود را کردیم که حتی الامکان محدودیت‌ها را در نظر بگیریم و در نهایت جدولی که اعلام شده نهایی شده است.

رئیس سازمان صدا و سیما  در خصوص احتمال تغییر ساعت مناظره پایانی نامزدهای انتخابات تاکید کرد: پیشنهاد تغییر ساعت مناظره آخر به نظر قابل انجام نیست به دلیل اینکه ما روز قبل از سکوت انتخاباتی مناظره نداریم و تنها زمانی که باقی می‌ماند روز سه شنبه است که عید غدیر هم هست و برنامه مناظره شب برگزار می‌شود و تداخل زمانی مستقیمی ندارد. ما محدودیت‌ها را درک می‌کنیم و با آن روبرو بودیم.

جبلی یادآور شد: دوره‌های قبل دوره تبلیغات ۲۱ روز بود اما در حال حاضر این زمان ۱۵ روز است و مناظره‌ها در روزهای منتهی به پایان مهلت تبلیغات قانونی در حال انجام است. این محدودیت‌ها در این دوره وجود دارد. جدول اعلام شده و تغییری صورت نخواهد گرفت.

وی در خصوص مجری مناظره ها هم گفت که هنوز این فرد انتخاب نشده است

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.