یک کارشناس اقتصادی: لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، مهم‌ترین لایحه حمایتی دولت در جهت تحقق شعار سال و تکمیل پازل اصلاحات مالیاتی در دولت شهید رئیسی در جهت تحقق عدالت‌محوری و حمایت از تولید بوده است که باید به طور ویژه در مجلس و دولت جدید پیگیری شود.

تکمیل پازل اصلاحات مالیاتی در دولت شهید رئیسی با تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم

کریم یزدی‌خواه کارشناس اقتصادی در رابطه با مهم‌ترین لایحه حمایتی دولت شهید رئیسی از تولید کشور گفت: لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، مهم‌ترین لایحه حمایتی دولت در جهت تحقق شعار سال و تکمیل پازل اصلاحات مالیاتی در دولت شهید رئیسی بوده است که با کاهش مالیات تولید و اعطای هدفمند مشوق‌های مالیاتی در کنار اخذ مالیات از فعالیت‌های غیرمولد با استقرار نظام مالیاتی، مالیات بر مجموع درآمد به دنبال اصلاحات اساسی در جهت تحقق عدالت‌محوری و حمایت از تولید در حوزه قوانین مالیاتی بوده است که باید به طور ویژه در مجلس و دولت جدید پیگیری شود.

وی ادامه داد: دولت شهید رئیسی در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، مشوق‌های جدیدی نظیر تقویت حوزه تحقیق و توسعه و جلوگیری از خام‌فروشی و همچنین معافیت مالیاتی مناطق کمتربرخوردار به شکل 100 درصدی را تعبیه کرده است که این معافیت‌های مالیاتی هدفمند به نفع بخش مولد اقتصاد و تحقق عدالت توسعه‌ای در کشور خواهد بود.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به رقابت‌پذیری بیشتر برای تولید در خروجی این لایحه مهم دولت شهید رئیسی گفت: دولت سیزدهم به دنبال افزایش جذابیت تولید در مقابل فعالیت‌های غیرمولد در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم است تا انگیزه سرمایه‌گذاری افراد در این گونه فعالیت ها را از بین ببرد و سرمایه را به سمت تلاش های مولد هدایت کند. با وضع مالیات بر فعالیت‌های غیرمولد، دولت زمینه رقابت‌پذیری بیشتر را برای کسب‌وکارها ایجاد کرده است و آنها را به تمرکز بر تولید تشویق می‌کند.

وی افزود: دولت با تمرکز بر مسیر جدید حمایتی از تولید به دنبال تقویت مشارکت مردم و جذب سرمایه‌های خرد مردمی به سمت تولید است. حمایت مبتنی بر افزایش جذابیت تولید از مسیر حمایت‌های مالیاتی مهم‌ترین اقدام دولت در جهت تقویت بخش مولد اقتصاد است. دولت با ارائه مشوق‌های مالیاتی، کاهش مالیات تولید و در کنار آن تمرکز بر اخذ مالیات بر عایدی سرمایه و هدف قرار دادن فعالیت‌های غیرمولد می‌تواند محیطی مساعد برای رونق کسب‌وکارها ایجاد کند و مردم را تشویق کند که سرمایه‌ خرد خود را در بخش مولد اقتصاد سرمایه‌گذاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.