آیت‌الله العظمی جوادی آملی از فعالیت‌های آستان قدس رضوی در حوزه بین‌الملل و همچنین ، خدمات به زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، تقدیر و تشکر کرد.

قدردانی آیت‌الله العظمی جوادی آملی از فعالیت‌های آستان قدس رضوی در حوزه بین‌الملل

مصطفی فقیه اسفندیاری؛ معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی و هیئت همراه با حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

 آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت‌ها و خدمات آستان قدس رضوی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، گفت: امور مربوط به زائرسرا و فعالیت‌هایی که در این حوزه در حال انجام است، همه مقدس است و باید توسعه یابد، ولی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های آستان قدس رضوی، تربیت محقق است و این‌که بخش علمی آستان قدس رضوی نیز تقویت شود.

وی افزود: ما همه در کنار سفره امامان نشسته‌ایم و باید توجه داشت که منطقه ما در آستانه خطر هست و مسئولیت اصلی هم به عهده جمهوری‌اسلامی ایران است، برای این که در کشورهای دیگر، امام و امام مدار هست، اما امامت نیست و اساس کار، این امامت و این تفکر اهل بیت(ع) و تفکر شیعه است که باید گسترش پیدا کند.

آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: امام رضا(ع)، هم مسائل فقه و احکام و مسائل شریعت را به خوبی بیان و هم احتجاجات عقلی را دقیق ذکر کرده‌اند، ما مأموم همین امام هستیم و باید در این زمینه‌ها نیز، پیرو آن حضرت باشیم.

وی اظهار کرد: مردم ما واقعاً شیفته اهل بیت(ع) هستند، اما این محبت، مادامی که معقول نباشد پیشرفتی در زندگی و جامعه حاصل نخواهد شد.

به گفته وی، اسپانیای فعلی که اندلس سابق است، هم محور اسلام و هم محور مسیحیت و چون مهد اسلام بود، مسیحیت هم آنجا پرفروغ بود، اما شبهات فکری و عدم پاسخ‌گویی به آن شبهات، اندک اندک دین را از اندلس گرفت و در حال حاضر هیچ خبری از اسلام و مسیحیت اصیل در آنجا نیست.

آیت‌الله جوادی آملی در پایان گفت: زیارت کردن و بوسیدن درب حرم برای همه مردم است، اما ما وظیفه داریم تا علم آورده و حرف تازه بیاوریم، ما قرآن کریم و نهج‌البلاغه داریم، کتاب نهج‌البلاغه باید در منزل تمامی ما شیعیان باشد، ما این معارف اهل بیت(ع) را باید به سطح جامعه بیاوریم.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.