مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: طرح نظارتی ویژه عید قربان تا عید غدیر برای کنترل قیمت کالاهای پرمصرف در این ایام از امروز در بازار این شهر آغاز شد.

طرح نظارتی ویژه عید تا عید در بازار مشهد آغاز شد

به گزارش قدس خراسان، محسن صیادی اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح، گشت‌های مشترک با حضور سایر دستگاه‌های نظارتی مانند تعزیرات حکومتی، اداره دامپزشکی و اتحادیه‌های مربوطه از امروز تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و نظارت آنان تا عید سعید غدیر ادامه دارد.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد بیان کرد: در این طرح، بازرسان در مراکز خرید و بازارهای سطح شهر حضور پیدا می کنند و بر روند فروش کالا و رعایت قیمت‌ها نظارت دارند.

وی گفت: امسال به دلیل شرایط موجود در بازار، طرح نظارت بر نحوه عرضه و توزیع کالا با جدیت و دقت بیشتری به اجرا درآمده است و ۱۵ گروه ۲ نفره در سطح شهر گشت‌های مشترک را بر بازار به صورت مستمر انجام می‌دهند.

صیادی افزود: فروشندگان به بهانه نوسانات و افزایش نرخ ارز، مجاز به افزایش قیمت کالاها نیستند و در صورت مشاهده و احراز هر گونه تخلف، برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۹۵۲ شکایت حضوری در مدیریت و بازرسی اصناف مشهد به ثبت رسیده که از این تعداد ۶۸۸ پرونده منجر به جلب رضایت و استرداد ۱۷ میلیارد ریال وجه به شاکیان صنفی شده است.

وی گفت: در این مدت تعداد ۲۶۴ پرونده تعزیری به ارزش ریالی بیش از ۶۵ میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

به گفته صیادی مهمترین شکایات دریافتی در مدیریت بازرسی و نظارت بر اصناف خراسان رضوی، در بخش کالایی به ترتیب شامل درودگران، موادغذایی، نانوایان و در بخش خدمات، املاک، خدمات فنی خودرویی و تعمیرکاران لوازم خانگی بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.