انتخابات

مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی با بیان اینکه طرح «تحفیظ رضوی» از طرح‌های آموزشی موفق آستان قدس رضوی است، گفت: در سال ۱۴۰۲،تعداد ۷۰۰ حافظ قرآن از خدمات آموزشی این طرح بهره‌مند و موفق به حفظ قرآن از یک تا ۳۰ جزء شدند.

رکوردشکنی آستان قدس رضوی در تربیت حافظ قرآن کریم

حجت الاسلام و المسلمین سید مسعود میریان در گفت‌وگو با آستان‌نیوز گفت: مقام معظم رهبری در آخرین مطالبه خویش از جامعه قرآنی کشور و مسئولان فرموده‌اند: «یکی از چیزهایی که می‌تواند تدبر در قرآن را به ما ارزانی بدارد، حفظ قرآن است. ما حافظ قرآن کم داریم. ان‌شاءالله ما باید ده میلیون نفر حافظ قرآن داشته باشیم.»

وی اعلام کرد: مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی بر خود وظیفه می‌داند در قالب طرح تحفیظ رضوی برای دستیابی به این هدف والا، از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی حفظ قرآن کریم و نیز برگزاری محافل انس با قرآن کریم در نقاط مختلف کشور، در توسعه آموزش‌های حفظ قرآن کریم گام بردارد و در تربیت حافظان قرآن بکوشد.

مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی ادامه داد: طرح حافظون رضوی از سال ۱۳۹۵ در آستان قدس رضوی آغاز شده و پس از تأسیس مرکز قرآن کریم به این مجموعه واگذار شد و طی ۵ سال تعداد ۵۰۵ حافظ قرآن کریم تربیت شد. پس از اتمام طرح حافظون رضوی پیش‌بینی شد طرح تحفیظ رضوی با گستره سطح ملی در دو مدل روزانه و شبانه‌روزی برگزار شود.

حجت الاسلام میریان با اشاره به اجرای «طرح تحفیظ رضوی» از ۱۳۹۸ سال به صورت روزانه و شبانه‌روزی در مشهد با دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت، ادامه داد: موسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتحفیظ ابوطالب(ع) در اجرای این طرح با مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی مشارکت دارد که هم‌اکنون یک دوره روزانه در حال برگزاری است و یک دوره نیز به صورت شبانه‌روزی برگزار و به اتمام رسیده است.

وی، ایجاد زمینه انس مستمر با قرآن کریم و آشنایی با مفاهیم عالی قرآن، ترویج آموزه‌های آسمانی قرآن کریم در میان اقشار مختلف از طریق آموزش عمومی و تخصصی، سوق‌دادن فراگیران دوره‌های حفظ به سمت حفظ محتوا محور و توجه بیشتر به مفاهیم، ایجاد علاقه و انگیزه برای تداوم آموزش و دستیابی به مراحل بالاتر حفظ، اُنس، فهم و عمل به قرآن، تشویق و ترغیب عمومی جهت شرکت در دوره‌های حفظ قرآن کریم در سراسر کشور و استفاده از ظرفیت مساجد و احیای مکتب‌خانه‌های قدیم و تشکل‌ها و کانون‌های قرآنی را، از جمله مهم‌ترین اهداف این طرح عنوان کرد.

مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی ادامه داد: از موفقیت‌های طرح تحفیظ رضوی می‌توان به برون‌سپاری در جهت کیفیت و نظارت بیشتر و نیز دخیل کردن بیش از ۱۱۰ مسجد به عنوان شعب محل برگزاری اشاره کرد، به طوری که در سال ۱۴۰۲، طرح تحفیظ رضوی با حضور ۷۰۰ قرآن‌آموز و ۱۰۰ نفر استاد برگزار و حدود۲ هزار و ۸۰۰ جزء قرآن توسط قرآن‌آموزان حفظ و قریب به ۲ هزار و ۲۰۰ جزء قرآن، تثبیت شد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.