انتخابات

اعضای محور مقاومت به ویژه حزب الله و انصارالله هنوز تمام توان نظامی خود را به میدان نیاورده‌اند و صهیونیست‌ها با اطلاع از این واقعیت در میدان نبرد سردرگم شده و تنها به تداوم نسل کشی روی آورده اند

چرا رژیم صهیونیستی از آنچه در جبهه شمال می گذرد باید نگران باشد؟

این روزها رژیم صهیونیستی شرایط سختی را در جبهه شمالی در مقابل حزب الله تجربه می‌کند بطوریکه  روند تحولات در غرب آسیا منجر به تشدید بی‌ثباتی و آشفتگی در رژیم صهیونیستی و هماهنگی در جبهه مقاومت پیش می رود. این درحالی است که وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی هم کاملا بهم ریخته است. تقریبا در تمامی سرزمین‌های اشغالی تظاهرات اعتراضی علیه بنیامین نتانیاهو به راه افتاده است.

چرا رژیم صهیونیستی از آنچه در جبهه شمال می گذرد باید نگران باشد؟

رژیم در حال ذوب شدن است

محسن پاک‌آیین، دیپلمات پیشین کشورمان در گفت‌وگو با قدس آنلاین در تشریح آسیب پذیری رژیم صهیونیستی در برابر محور مقامت به خصوص در جبهه شمالی در مقابل حزب الله لبنان، معتقد است محور مقاومت تمامی طرح‌های عملیاتی خود را بطور هماهنگ،با تقسم کار منطقه ای و بر اساس برنامه‌ریزی حساب شده، انجام می‌دهد. نکته مهم اینکه اعضای محور مقاومت به ویژه حزب الله و انصارالله هنوز تمام توان نظامی خود را به میدان نیاورده‌اند و صهیونیست‌ها با اطلاع از این واقعیت در میدان نبرد سردرگم شده و تنها به تداوم نسل کشی روی آورده اند.

وی تصریح کرد: از آغاز عملیات بزرگ طوفان‌الاقصی تاکنون، رژیم صهیونیستی در هیچ یک از معادلات نظامی، سیاسی و منطقه‌ای و بین‌المللی دستاوردی کسب نکرده و به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است. این رژیم با کشتار بیرحمانه مردم بی دفاع فلسطین که مصداق بارز نسل کشی است، سعی در پنهان کردن شکست خود در برابر محور مقاومت است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به  سخنان مقام معظم رهبری درباره آینده رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا، افزود: امروز واقعیت های موجود در صحنه های میدانی و حتی بین المللی  نشان می دهد که رژیم صهیونیستی در مسیر زوال قرار گرفته و به تدریج در حال ذوب شدن است. ایالات متحده آمریکا و همپیمانان رژیم صهیونیستی از شکست راهبردی و منطقه‌ای اسرائیل در برابر محور مقاومت به خوبی  مطلع  هستند و سعی دارند با تداوم خطای محاسباتی در حمایت از اسرائیل به ایجاد یک نظم جدید در غرب آسیا که در آن رژیم اشغالگر وجود نخواهد داشت،کمک می کنند.

او در رابطه با نقص فاحش حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی در حملات اخیر خود به دو منطقه النصیرات و رفح، اظهار داشت: تداوم نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی که با بمباران جنگنده‌های دریافتی از آمریکا به اردوگاه آوارگان فلسطینی در نصیرات و رفح به اوج خود رسید، مغایر با موازین و مقررات بین المللی و بی توجهی به حکم دیوان دادگستری بین‌المللی مبنی بر توقف جنایت بود.

پاک‌آیین تصریح کرد:تهاجم وحشیانه به اردوگاه نصیرات و رفح و کشتار غیرنظامیان نشان داد که تل آویو به خصوص کابینه رژیم صهیونیستی و نتانیاهو  نخست وزیر اسرائیل نه تنها تمایلی برای آزادی اسرای اسرائیلی ندارد بلکه مانع اصلی آزادی آنان است .

چرا رژیم صهیونیستی از آنچه در جبهه شمال می گذرد باید نگران باشد؟

جنگ نرم تعیین کننده حزب الله

امیر مسروری دیگر کارشناس مسائل غرب هم درباره نقش کلیدی و بازیگری مهم حزب الله در عملیات طوفان الاقصی، گفت: حزب الله لبنان از ابتدای آغاز عملیات هفتم اکتبر اثبات کرد توان اداره و کنترل جبهه شمالی در برابر رژیم صهیونستی را دارد و این مسئله را می توان امروز در سخنان و رفتار شکست خورده فرماندهان صهیوینست به خوبی مشاهده کرد.

وی درباره فرایند شکل گیری جبهه شمالی در سرزمین های اشغالی و حضور پر قدرت حزب الله لبنان در این منطقه، افزود: در ابتدای جنگ غزه اسرائیل به دلیل فروپاشی ارتش خود در برابر نیروهای حماس و جهاد در غزه، در صدد تشکیل واحد نظامی جدید در قسمت های شمالی سرزمین های اشغالی فلسطین کرد تا بتواند بعنوان جایگزین در غزه حضور یابد و با مقاومت در این شهر درگیر شود.

او تصریح کرد: اما حزب الله لبنان با ایجاد آماده باش فراگیر در این منطقه (شمال فلسطین اشغالی) اجازه حرکت واحدهای نظامی اسرائیل به سمت غزه را نداد و با یک تاکتیک مدرن و منظم توانست بیش از هشت ماه ارتش رژیم صهیوینستی را در مرزهای جنوبی لبنان درگیر و زمین گیر نماید .

این کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: حزب الله بصورت جنگ نرم توانست تمام سامانه های موشکی، اطلاعاتی و دفاعی رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین های اشغالی را منهدم و نابود سازد بطوریکه تنها در یک حمله موشکی و پهبادی توانست قلب گنبد آهنین صهیونیست ها را از بین ببرد. این درحالی است که تمامی عملیات های حزب الله لبنان بصورت روزانه صورت می گیرد .

مسروری در ادامه اظهار داشت: یکی از اقدامات جنگ روانی که حزب الله از ابتدای جنگ در دستور کار خود قرار داده است انتشار تمامی فیلم های حملات خود به مراکز نظارتی و مراقبتی رژیم صهیونیستی می باشد تا جایی که دیگر رسانه های عبری- غربی  توان مقابله با جنگ رسانه ای حزب الله لبنان را ندارند و همین امر منجر شده این رژیم هر روز نسبت به گذشته در برابر این عضو کوچک محور مقاومت آسیب پذیر تر و شکننده تر شود.

وی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را در برابر حزب الله لبنان، انصارالله یمن، مقاومت اسلامی عراق و بحرین را ندارد و همین مسئله باعث گسترش دامنه اعتراضات در داخل شهرهای فلسطین اشغالی بخصوص  در بین شهرک نشین های صهیونیست شده است.

او در پایان گفت: امروز رژیم صهیونیستی به شدت تحت فشار حزب الله لبنان قرار گرفته بطوریکه مقامات تل آویو برای فرار از این شکست، لبنان را به حمله نظامی تهدید می کنند اما حزب الله در طی بیش از هشت ماه از عملیات طوفان الاقصی اثبات کرده اگر اسرائیل یکی از فرماندهان و یا شهروندان لبنانی را به شهادت برساند این جنبش مقاومت مقر فرماندهی ویا پایگاه های حساس نظامی اسرائیل را مورد هدف قرار می دهد. نتانیاهو از قدرت حزب الله به خوبی مطلع است و می داند کوچکترین اقدام نظامی علیه لبنان به مثابه نابودی عمر سیاسی و حیاتی وی در سرزمین های اشغالی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.