انتخابات

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: ۳۵۰ روستای این استان در سه سال گذشته و به همت دولت سیزدهم از تنش آبی خارج شد.

۳۵۰ روستای خراسان رضوی در دولت سیزدهم از تنش آبی خارج شد

به گزارش قدس خراسان، حسین امامی روز شنبه در دیدار با فرماندار تایباد اظهار کرد: رفع مشکلات حوزه آب در مناطق شهری و روستایی یکی از مهمترین برنامه های دولت شهید آیت الله رییسی بود که از خود کارنامه موفق و درخشانی به یادگار گذاشت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین چند طرح محرومیت زدایی با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در مناطق روستایی خراسان رضوی در قالب طرح های یادگار ابراهیم هفته گذشته به بهره‌برداری رسید و اکنون  ۸۷ طرح آبی با پیشرفت فیزیکی بین ۷۵ تا ۹۵ درصد در حال انجام است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ها، بخش زیادی از روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان از نعمت آب شرب پایدار بهره مند می شوند.

امامی گفت: سال گذشته ۳۰ هزار مترمکعب مخزن آب در خراسان رضوی ساخته شد و ۸۰ هزار مترمکعب مخزن آب اکنون در حال ساخت است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی به تنش آبی و افت آب ذخایر زیرزمینی در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: در راستای جبران کمبود منابع آبی در برخی از مناطق شهری و روستایی استان، در طول یک سال گذشته ۱۵۰ حلقه چاه در این منطقه حفر شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر به ۵۷۰ روستای استان خراسان رضوی با تانکر سیار آب رسانی می شود که این تعداد روستا در فصل های مختلف سال متفاوت است.

به گفته امامی، آب و فاضلاب استان خراسان رضوی ۲ هزار میلیارد ریال از مشترکان شهری و روستایی خود مطالبه دارد.

کاهش مشکلات تامین آب در تایباد

فرماندار تایباد در این دیدار گفت: در چند سال گذشته با تلاش همه دستگاههای متولی مشکلات کمبود آب آشامیدنی در برخی از مناطق روستایی این شهرستان به حداقل رسیده ولی این حوزه نیازمند کار بیشتری است.

مهدی شیردل افزود: خشکسالی های چند سال اخیر، ذخایر منابع آبی این منطقه را کاهش داده و کمبود آب در فصل های مختلف سال در اندک روستاهای تایباد منجر به گلایه ساکنان آن شده است.

وی اظهار کرد: بدون شک اجرای برنامه های بلندمدت در حوزه آب از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اما  اقدامات و مداخلات کوتاه مدت و میان مدت در این حوزه به کاهش فشار بر مردم منجر می شود.

فرماندار تایباد ادامه داد: یکی از اقداماتی که می تواند هزینه و اثربخشی حوزه آب را ارتقا دهد، اصلاح شبکه ها است که شبکه آب روستایی این شهرستان نیاز مبرم به آن دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.