همزمان با نهم ذی الحجه آیین روح بخش و ملکوتی دعای عرفه عصر یکشنبه در ۱۵۰ نقطه شهری و روستایی همدان طنین‌انداز می شود.

طنین دلنشین دعای عرفه در ۱۵۰ نقطه همدان

به گزارش قدس آنلاین، "عرفه" به زیبایی شب قدر و روز رها شدن از دنیای مادی و پرواز به سوی معنویت و نورانیت است و ناب ترین فرصت و جبرانی برای کسانی که نتوانستند به خوبی از فضیلت شب های قدر بهره ببرند.

در روز عرفه مومنان با چشمانی اشکبار و زمزمه دعای عرفه به امید استجابت دعاها و بخشایش گناهان، دل های پاک و معصوم خود را به سوی خداوند متعال رهسپار می کنند.

روز عرفه در تقویم اسلامی مصادف با روز نهم ذیحجه یکی از مقدس‌ترین روزها و روز دعا، توسل، استغفار و توجه به پروردگار است.

در این روز دعای عرفه امام‌حسین(ع) از سوی مسلمانان در سراسر جهان قرائت می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان درباره فضیلت این روز گفت: روز عرفه یکی از روزهای سفارش شده خدا است و در این روز انسان با دعا و نیایش علاوه بر طلب عفو از خداوند متعال ارتباط خود را با معبود بیشتر می‌کند.

روز عرفه بهترین فرصت برای خودشناسی

حجت الاسلام مهدی ارتقایی، روز عرفه را بهترین ایام و فرصت برای خودشناسی و ارتباط با خداوند عنوان کرد و افزود: طبق احادیث و روایات، غسل، زیارت امام حسین (ع)، روزه گرفتن و قرائت دعای عرفه از اعمال مهم این روز بزرگ است.

وی اظهار کرد: همزمان با نهم ذی الحجه آیین روح بخش و ملکوتی دعای عرفه در ۱۵۰ نقطه شهری و روستایی همدان شامل مساجد، مصلی های نماز جمعه، بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص، کنار قبور شهدا و مراکز دینی و مذهبی طنین‌انداز می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: قرائت دعای پر فیض عرفه امروز از ساعت ۱۶ در حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان با سخنرانی آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و مداحی مجتبی روشن روان برپا می شود.

حجت الاسلام ارتقایی اظهار کرد: همچنین مراسم دعای عرفه امروز یکشنبه از ساعت ۱۷ در پارک مردم شهر همدان در جوار مرقد مطهر شهدای گمنام پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح محراب سبز سال ۱۴۰۳ و اقامه نماز در بوستان‌های همدان از نیمه خرداد افزود: برپایی دعای پر فیض عرفه در ۲۵ فضای سبز همدان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان یادآور شد: طرح محراب سبز از سال ۸۳ در همدان آغاز شده و سه هزار شب اقامه نماز در ۲۵ بوستان سطح شهر همدان برگزار و پیش بینی می شود ۳۰۰ هزار نمازگزار در بوستان‌ها، نماز را اقامه کنند.

حجت الاسلام ارتقایی یادآور شد: همچنین نماز عید سعید قربان ساعت ۶:۳۰ صبح فردا دوشنبه در مسجد جامع شهر همدان به امامت حجت الاسلام محمد حسن فاضلیان برگزار می شود.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای حضور گسترده آحاد مردم ولایی و انقلابی در نماز باشکوه عید سعید قربان فراهم شده که نشان دهنده همبستگی و تجلی بندگی است.

۳۰ بقعه متبرکه همدان میزبان مراسم دعای عرفه

معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز گفت: همزمان با نهم ذی الحجه آیین روح بخش و ملکوتی دعای عرفه امروز یکشنبه در ۳۰ بقعه متبرکه شاخص استان همدان برگزار می شود.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اجرای سخنرانی معرفتی توسط کارشناسان مذهبی، اجرای نیات واقفان، مرثیه خوانی و ذکر مصیبت را از دیگر برنامه های ویژه بقاع متبرکه استان همدان در روز عرفه عنوان کرد.

وی ادامه داد: اعزام ۱۵ مُبلغ بومی و چهار مُبلغ اعزامی در دهه ولایت و امامت برای برگزاری آیین‌های عید غدیرخم در بقاع متبرکه استان به نقاط مختلف پیش بینی شده است.

معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از اجرای طرح «ولایت علوی اکمال دین نبوی» در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: در این طرح با توجه به آداب و اعمال توصیه شده در اعیاد بزرگ قربان و غدیر و ترویج آن ها، همچون انفاق و بخشش، اطعام و مهمانی دادن، صدقه و تقبل هزینه زندگی دیگران، اجرای عقد اخوت، تکریم سادات و شاد کردن مومنان اجرا می شود.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: فضاسازی، تبلیغات و اطلاع رسانی، هماهنگی با رسانه ها و صداوسیمای مراکز استان ها جهت پوشش و انعکاس مراسم دهه ولایت و امامت، برگزاری مراسم شب میلاد امام هادی(ع) و قرائت زیارت جامعه کبیره و ترویج زیارت غدیریه امام هادی(ع) و تبیین مفاهیم بسیار والای این ۲ زیارت، برگزاری مراسم باشکوه عید سعید غدیرخم با حضور چشمگیر سادات، علما و بزرگان منطقه و اقشار مختلف مردم در صبح روز عید در بقاع متبرکه استان در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: با هدف بزرگداشت یاد و خاطره سید محرومان رییس جمهور شهید، آیت الله رئیسی و همراهان شهیدش، فعال‌سازی کانال امامزادگان و حضور پررنگ در فضای مجازی و راه‌اندازی پویش‌هایی نظیر ولایت پذیری، من غدیری‌ام، فقط به عشق علی، خانواده علوی و غیره و برگزاری آیین معنوی غبارروبی قبور مطهر امامزادگان با حضور مسئولان، اصناف بازار و دیگر اقشار جامعه از جمله برنامه های لازم الاجرا به مناسبت دهه ولایت و امامت در بقاع متبرکه پیش بینی شده است.

معاون امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: با توجه به اینکه اطعام در روز عید غدیر یکی از اعمال با فضیلتی است که امام رضا(ع) درباره آن فرمودند: «کسی که مؤمنی را در روز غدیر اطعام کند، مانند فردی است که تمام پیامبران و صدیقین را غذا داده است»، طرح ضیافت غدیر نیز اجرایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: امسال با توجه به همزمان بودن ایام دهه ولایت با انتخابات ریاست جمهوری و اهمیت این موضوع، نسبت به فضاسازی لازم در بقاع متبرکه، هماهنگی با سخنرانان و مداحان با اهمیت موضوع، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص انتخاب اصلح و مشارکت پرشور در انتخابات، اقدامات لازم صورت می‌ گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.