نماینده مجلس: برنامه‌ریزی‌ها در دولت شهید رئیسی به این صورت بوده است که زمین رایگان برای تأمین مسکن در اختیار قرار بگیرد و برای هزینه ساخت نیز از طریق تسهیلات ساخت مسکن، تامین مالی شود و در مرحله آخر نیز مبالغی از متقاضیان دریافت شود.

تحقق سیاست جوانی جمعیت و خانه‌دار شدن مردم در دولت چهاردهم در گرو عرضه رایگان زمین و تسهیلات

جعفر پورکبگانی، نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در خصوص سیاست‌های دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور شهید در زمینه مسکن به خبرنگار قدس تصریح کرد: مسکن یکی از دغدغه‌های شهید رئیسی بود و بنده و امثال من نیز وظیفه داریم در جهت تحقق این دغدغه تلاش کنیم.

وی ادامه داد: شهید رئیسی به دنبال تأمین زمین برای ساخت مسکن ملی بود و تلاشش را در این راستا به کار گرفت. طرح‌هایی مانند گسترش حریم شهرها و آزادسازی زمین‌های دولتی که بلااستفاده مانده‌اند، از جمله مواردی بود که ایشان پیگیری می‌کردند.

پورکبگانی گفت: اگر ما مطرح کرده‌ایم که راه شهید رئیسی را ادامه می‌دهیم و به ساده‌زیستی، تلاش و در کنار مردم بودن ایشان تأسی کرده‌ایم، باید در عمل این گونه باشیم. باید عملاً راه شهید رئیسی را ادامه دهیم. به طور مثال، در زمینه مسکن که ایشان دغدغه داشت، باید کارهای عملیاتی انجام دهیم و طرح‌ها را تکمیل کنیم.

کم کاری بانکها بخاطر ضعف دستگاه حکومتی و ناظر بر عملکرد بانک‌ها

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در زمینه معیشت و بهبود وضعیت زندگی مردم دغدغه دارند. باید تمام تلاش خود را در راستای حل مشکل مسکن مردم به کار بگیریم و به این ترتیب، از یک طرف راه شهید رئیسی را در عمل ادامه داده ایم و از یک طرف زمینه رضایت‌مندی مردم و رهبری را فراهم می‌کنیم و در زمینه عرضه زمین و همچنین پرداخت تسهیلات.

عضو مجلس دوازدهم شورای اسلامی در خصوص عدم همکاری بانک‌ها در زمینه تسهیلات ساخت مسکن خاطرنشان کرد: بنده طرحی در این زمینه دارم که به موقع آن را ارائه خواهم کرد. اما موضوع مهم این است که اگر بانک‌ها به وظایف‌شان در حوزه تسهیلات ساخت مسکن عمل نمی‌کنند، این اقدام بر اثر ضعف دستگاه حکومتی و ناظر بر عملکرد بانک‌ها رخ می‌دهد. نباید طوری عمل کنیم که بانک‌ها بتوانند در مقابل قانون بایستند و از اجرای وظایف قانونی‌شان سر باز بزنند.

تحقق سیاست کلان جوانی جمعیت و ازدواج در گرو حل مشکل مسکن

پورکبگانی گفت: حل و فصل موضوع مسکن یکی از ضروریات جامعه امروز است. یکی از سیاست‌های کلان کشور، جوانی جمعیت است. برای تحقق این موضوع، باید زمینه‌های لازم را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: ما در زمینه جمعیت جوانی عقب افتاده‌ایم و سیاست‌های کلان کشور در این زمینه عملیاتی نشده است. این امر مستلزم یک سری زمینه‌سازی‌هاست. تا زمانیکه مشکلاتی همچون مسکن را حل نکنیم، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم، جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده تمایل داشته باشند و اتفاقی در زمینه جوانی جمعیت رخ دهد. در دستور کار قرار دادن حل مشکلات مسکن و اشتغال می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد.

وی ادامه داد: نیاز است شرایط را در زمینه ساخت مسکن تسهیل کنیم. در طرح‌های فعلی که در حال اجراست، مبالغی از متقاضیان درخواست می‌شود که در توان آن‌ها نیست. باید برای عرضه مسکن به مستأجران چاره-اندیشی کنیم. قشری که وضعیت مالی خوبی ندارند.

عضو مجلس دوازدهم شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما در حال پیگیری موضوع ساخت مسکن هستیم و تلاش داریم در این زمینه طرح‌هایی را پیش ببریم. برنامه‌ریزی‌ها در دولت شهید رئیسی به این صورت بوده است که زمین رایگان برای تأمین مسکن در اختیار قرار بگیرد و برای هزینه ساخت نیز از طریق تسهیلات ساخت مسکن، تامین مالی شود و در مرحله آخر نیز مبالغی از متقاضیان دریافت شود. این روش مناسبی و مسیر اصلی دولت سیزدهم برای خانه‌دار شدن افراد است که باید در دولت بعدی تداوم یابد

وی  تأکید کرد: شهید رئیسی در حوزه ساخت مسکن در سطح ملی و انبوه دغدغه داشتند. باید راه ایشان ادامه پیدا کند و دولت بعدی نیز اهتمام ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.