نماینده مجلس دوازدهم: در دولت سیزدهم صورت گرفت: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در راستای اصلاح نظام مالیاتی کشور و دریافت مالیات حقه از همگان صورت گرفت. نیاز است این روندها در دولت بعدی ادامه پیدا کند و بتوانیم به مانند دولت سیزدهم، برای توسعه خدمات ارائه شده به مردم از در

علی بابایی در گفت و گو با قدس: بهره ­برداری از ۱۷ هزار تخت بیمارستانی به پشتوانه درآمدهای مالیاتی محقق شد

شهرداری ­ها وظایف مختلفی را در حوزه توسعه شهری، ارائه خدمات به مردم و تأمین وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو و... بر عهده دارند. در دولت سیزدهم ۴ درصد از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهردارهای تخصیص یافت تا از آن در راستای ارائه خدمات به مردم استفاده شود.

بسیاری بر این عقیده ­اند که تخصیص سهم ۴ درصدی از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ­ها، در واقع برگرداندن مالیات­ها به مردم در قالب خدمات است. به این ترتیب، به نوعی بازتوزیع ثروت در کشور صورت می­گیرد و مبالغی که در قالب مالیات از افراد با درآمد بالا اخذ می­شود، در راستای ارائه خدمات به همگان در دستور کار قرار می­گیرد.

به گواهی بسیاری، بعد از تخصیص سهمی از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ­ها، آن­ها توانسته ­اند به ارائه خدمات بهتر به مردم بپردازند و دهیاری ­ها و شهرداری ­ها در زمینه انجام وظایف­شان جان تازه­ای گرفته ­اند.

بخش قابل توجهی از درآمدهای مالیاتی در دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان به کار افتاد. تکمیل پروژه­های نیمه کاره بیمارستانی و بهداشتی، افتتاح چهار بیمارستان تخصصی کودکان در اقصا نقاط کشور، بهره­برداری از ۲۲ طرح بهداشتی در خراسان رضوی و رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال از جمله اقداماتی است که به پشتوانه درآمدهای مالیاتی در دولت سیزدهم انجام شد.

تاثیر تصویب سهم ۴ درصدی مالیات بر ارزش افزوده برای شهرداریها در توسعه زیر ساخت ها

علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری در خصوص به کار انداختن درآمدهای مالیاتی در زمینه افزایش و بهبود ارائه خدمات به مردم به خبرنگار قدس تصریح کرد: سهم ۴ درصدی از مالیات بر ارزش افزوده برای شهرداری­ها در نظر گرفته شد که مثبت ارزیابی می ­شود. این اقدام کمک خوبی به شهرداری ­ها کرد تا بتوانند طرح­ های توسعه شهری را پیش ببرند و به افزایش و بهبود ارائه خدمات به مردم بپردازند.

وی ادامه داد: نیاز است به حوزه­ های زیرساختی و توسعه شهری نیز توجه کافی داشته باشیم. در همین راستا، سهم ۴ درصدی از مالیات بر ارزش افزوده برای شهرداری­ ها مصوب شد تا امکان توسعه جاده‌های درون‌شهری، اتوبان‌های داخل شهر و همچنین تهیه تجهیزات حمل‌ونقل عمومی نظیر اتوبوس، بی‌آرتی، مترو، قطار و ... فراهم شود.

بابایی کارنامی در خصوص تکمیل پروژه ­های نیمه تمام بهداشتی در دولت سیزدهم و بهره ­برداری از ۱۷ هزار تخت بیمارستانی طی سی و سه ماه گذشته به پشتوانه درآمدهای مالیاتی خاطرنشان کرد: یکی از مهم­ترین اقداماتی که در دولت سیزدهم اتفاق افتاد، بهره­ برداری از تعداد زیادی تخت بیمارستانی بود که با استفاده از درآمدهای مالیاتی صورت گرفت. تکمیل پروژه ­های نیمه تمام حوزه بهداشت نیز در دولت سیزدهم در دستور کار بود که عملکرد خوبی را در این زمینه نیز شاهد بودیم.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به طور کلی، یکی از شاخص ­هایی که دولت سیزدهم را از دیگر دولت­ها متمایز می­ کند، اقداماتی است که این دولت در حوزه اقتصادی به اجرا گذاشت. دولت سیزدهم تلاش خود را در راستای کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی به کار بست و در این زمینه عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت.

افزایش خدمات بهداشتی و درمانی به مردم با بالا  رفتن درآمدهای دولت از محل مالیات ستانی

بابایی کارنامی گفت: افزایش درآمدهای دولت از محل مالیات این اجازه را به دولت داد که در حوزه ­های مختلف از جمله بهداشت و درمان به ارائه خدمات بیشتر به مردم بپردازد.

وی در خصوص بهره ­برداری از ۱۷ هزار تخت بیمارستانی طی سی و سه ماه گذشته به پشتوانه درآمدهای مالیاتی در دولت سیزدهم گفت: در حوزه بیمارستان­های دولتی که یکی از سازوکارهای درمان ­محور در کشور محسوب می­ شوند، توجه خوبی به افزایش ظرفیت­ تخت­ها طی سه سال گذشته صورت گرفت. در این زمینه باید از دولت سیزدهم و علی الخصوص رئیس ­جمهور شهید تشکر و قدردانی کنیم.

عضو مجلس دوازدهم شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از ابزارها در راستای ایجاد عدالت اجتماعی، مالیات است. دولت­ها می­ توانند با اخذ عادلانه مالیات و استفاده از درآمدهای حاصله در راستای ارائه خدمات به مردم به سمت بازتوزیع عادلانه ثروت در کشور گام بردارند. دولت سیزدهم در این راستا اقدام کرد و عملکرد خوبی داشت.

وی ادامه داد: مالیات یکی از مهم­ترین ابزارها در دست دولت­ هاست تا از آن برای اداره کشور و ارائه خدمات به مردم استفاده کنند.

بابایی کارنامی تأکید کرد: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در راستای اصلاح نظام مالیاتی کشور و دریافت مالیات حقه از همگان صورت گرفت. نیاز است این روندها در دولت بعدی ادامه پیدا کند و بتوانیم به مانند دولت سیزدهم، برای توسعه خدمات ارائه شده به مردم از درآمدهای مالیاتی استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.