انتخابات

سخنگوی دولت پیروزی ایران در پرونده‌های مختلف بین‌المللی از جمله آزادی حمید نوری، عضویت ایران در سازمان اقتصادی شانگهای و گروه بریکس را به مقامات آمریکا یادآور و از آنها خواست بجای اقدامات جدید علیه ایران به دنبال جبران خسارت‌های شکست خود در اقدامات قبلی‌شان بر ند.

مقامات آمریکا قبل از اقدام علیه ایران به خسارت حرکت‌های قبلی خود فکر کنند/ شورای سلامت در دولت رئیسی احیا شد

قدس آنلاین: سخنگوی دولت در نشست خبری که با حضور وزرای یهداشت و تعاون برگزار شد گفت: در پی شهادت آیت‌الله رییسی و همراهانش با انتخابات زودهنگام مواجه شدیم اما دولتمردان متعهدند با سرعت مضاعف آنچه رییس جمهور شهید وعده داده بود را تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه از این پس تا پایان دولت هر روز با حضور وزرای کابینه عملکرد بخشهایم ختلف دولت ارائه خواهد شد، اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزو دستگاه های مورد ارجاع مردم و مرتبط با بحث رفاه و یارانه نقدی است. در این دولت یارانه نقدی حدود ۹ برابر شد، همچنین کالابرگ الکترونیکی با استقبال خوبی از سوی مردم‌ همراه شد.

وی یادآور شد: حوزه سلامت هم جزو حوزه های اولویت دار دولت است و روزانه در ابتدای این دولت، با ۷۰۹ متوفای کرونایی مواجه بودیم که در این دولت به صفر رسید شهید رییسی به حوزه درمان و سلامت توجه ویژه ای کرد شورای عالی سلامت بعد از ۱۰ سال در این دولت احیا شد، درمان کودکان زیر ۵ سال و همچنین دهک های نخست رایگان شد. در این ۳ سال ۸ جلسه شورای عالی اشتغال برگزار شد که ۷ جلسه آن در زمان حیات شهید رییسی بود.

بهادری جهرمی در ادامه بیان کرد: نتیجه آماری این شد که نرخ بیکاری از حدود ۱۰ درصد به ۸ درصد رسیده است. آخرین یادگاری شهید جمهور به منظور ساماندهی پرداخت ها برای شرکت‌های دولتی و غیردولتی بود که تصویب شد که شاهد فیش‌های نجومی نباشیم.

بهادری جهرمی تاکید کرد: توجه ویژه و خاص شهید آیت الله رئیسی در حوزه سلامت منجر به اتفاقات خوبی شد.

وی ادامه داد: می‌دانید وقتی دولت می‌خواهد یک اقدامی انجام دهد باید منابع آن وجود داشته باشد وقتی وزارت بهداشت و درمان درخواست درمان رایگان کودکان زیر هفت سال دادند خاطرم هست دکتر عین‌اللهی گفتند چقدر این امر از مشکلات آینده پیشگیری می‌کند. یعنی نه تنها در طول این ۳ سال فقط پیشگیری و درمان صورت می‌گیرد بلکه به گونه ای حرکت می‌کنیم که سال‌های سال خانواده ها را راحت می‌شوند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تلاش دولت آمریکا برای اعمل فشارها و تحریم های بیشتر علیه کشورمان از مسیر تصویب قطعنامه در شورای حکام با بیان اینکه عاقبت این همه دست و پا زدن دولت آمریکا منتهی شد به مواخده وزیر خارجه آمریکا در سناو بازخواست او که چرا این همه فشار و تحریم علیه ایران و ایجاد و هزینه برای دولت آمریکا به نتیجه نرسید، خاطرنشان کرد: ایران در پرونده های مختلفی در عرصه بین‌المللی با وجود فشارها و تحریم های یکجانبه آ»ریکا و مقامات واشنگتن بهتر است به فکر جبران خسارت همین شکست هایشان باشند تا اینکه به دنبال پرونده ها و اقدامات جدید بروند.

بهادری جهرمی گفت: در این زمینه فقط اشاره میک نم به آزادی آقای حمید نوری و بازگشت او به ایران، عضویت ایران در سازمان همکاریهای اقتصادی شانگهای و گروه بریکس و پرونده را بپردازند و به به فکر پروهنده های دیگر باشند. من اشاره مب کنیم به آزادی حمبد نوری. عضویت جمهوری اسلامی ایران در پرونده هی مختلفی در عرصه بین‌المللی در مقابل فشارها و محدودیت‌های آمریکایی‌ها پیروز شده در شانگهای بریکش و اقدامات متعدد در حوزه سیاست خارجی افزابش و توسعه روابط حتی به کشورهایی که با ما قطع رابطه بودند که این موضوع  نشان میدهد جهان امروز نسبت به این اقدامات آمریکاو یکجانبه گرایی چیست؟م

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.