کارشناس اقتصادی گفت: صنعت نفت و گاز در سال های اخیر یکی از جذابیت های اصلی سرمایه گذاران خارجی بوده است. در دو سال گذشته این صنعت از نظر جذب سرمایه گذار خارجی رتبه اول را به خود اختصاص داده است

جذابیت صنعت نفت و گاز ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی/ پروژه‌های نفتی رتبه اول جذب سرمایه‌گذار در دو سال گذشته بودند

ارسلان محمدی کارشناس اقتصادی در رابطه با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام صنعت نفت و گاز در دولت سیزدهم گفت: صنعت نفت و گاز یک بخش حیاتی برای اقتصاد ایران است و تکمیل پروژه های نیمه تمام نقش راهبردی در توسعه آن داشته است. در دولت سیزدهم سرمایه گذاری قابل توجهی به این صنعت تزریق شد که نتیجه آن تکمیل 132 پروژه نیمه تمام و جذب 28.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری بود. این سرمایه گذاری نه تنها رشد صنعت را تقویت کرده است، بلکه زمینه را برای توسعه بیشتر در دولت بعدی فراهم کرده است.

وی در رابطه با پیگیری سیاست راهبردی توسعه بدون اتکا به بودجه دولتی در صنعت نفت و گاز کشور و جذب سرمایه‌گذاران غیردولتی اظهار کرد: یکی از دستاوردهای قابل توجه دولت سیزدهم رشد سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز بدون بودجه دولتی است که این صنعت را قادر ساخته است که شکوفا شود و خودپایدار شود و راه را برای توسعه بیشتر نیز در دولت بعدی هموار کند. تکمیل پروژه های نیمه تمام فرصت های جدیدی را برای سرمایه گذاران خارجی و داخلی ایجاد کرده و حجم قابل توجهی از سرمایه گذاری ها را به این بخش جذب کرده است.

محمدی کارشناس اقتصادی در ادامه اظهار کرد: قراردادهای نهایی شده در صنعت نفت و گاز کشور در دولت سیزدهم نیز زمینه را برای رشد بیشتر این صنعت در دولت بعدی فراهم کرده است. آغاز ساخت و انعقاد قراردادهای جدید 50 ابرپروژه جدید نفت و گاز به ارزش 47.5 میلیارد دلار در سراسر زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز نشان دهنده تمرکز ویژه دولت سیزدهم به تکمیل زنجیره ارزش و جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی است.

این کارشناس اقتصادی در رابطه جذب سرمایه گذار خارجی در صنعت نفت و گاز ایران در دولت سیزدهم گفت صنعت نفت و گاز نیز در سال های اخیر یکی از جذابیت های اصلی سرمایه گذاران خارجی بوده است. در دو سال گذشته این صنعت از نظر جذب سرمایه گذار خارجی رتبه اول را به خود اختصاص داده است که نشان از جذابیت این بخش برای سرمایه گذاری خارجی دارد. این ورود جدی سرمایه‌گذاری خارجی با وجود تشدید تحریم‌ها به صنعت نفت و گاز کشور نه تنها رشد صنعت را تقویت کرده است، بلکه منبع درآمد جدیدی را برای دولت فراهم کرده است.

وی در پایان گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام نفت و گاز نقش راهبردی در توسعه اقتصادی صنعت نفت و گاز در دولت سیزدهم داشته است. رشد سرمایه گذاری در این صنعت بدون بودجه دولتی، تکمیل 132 پروژه نیمه تمام و جذب 28.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری همگی به رشد و توسعه این صنعت کمک کرده است. همچنین آغاز و انعقاد قراردادهای جدید برای 50 ابرپروژه جدید نفت و گاز به ارزش 47.5 میلیارد دلار در سراسر زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز زمینه را برای رشد بیشتر در دولت بعدی فراهم کرده است. توانایی صنعت نفت و گاز برای جذب سرمایه گذاران خارجی نیز یکی از جذابیت های مهم بوده است و در دو سال گذشته رتبه اول را از نظر جذب سرمایه گذاران خارجی کسب کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.