تیم ملی ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ به مصاف تیم‌های آمریکا، هلند، فرانسه و آلمان خواهد رفت و در اولین دیدار خود از ساعت ۱۴:۳۰ روز چهارشنبه ۳۰ خرداد برابر آمریکا به میدان می‌رود.

امروز ایران – آمریکا در جام ملت‌های والیبال؛ یادآوری خاطرات خوب

به گزارش قدس آنلاین، تیم ملی والیبال ایالات متحده آمریکا، سابقه دوازده بار حضور در رقابت‌های المپیک را در کارنامه دارد. آن‌ها در سال‌های ۱۹۸۴، ۱۹۸۸ و ۲۰۰۸ موفق به کسب مدال طلای المپیک شدند و در سال‌های ۱۹۹۴ و ۲۰۱۶ مدال برنز المپیک را نیز کسب کردند.

آمریکا هفته اول لیگ ملت‌های امسال را با تیم دوم خود شروع کرد چرا که بازیکنان اصلی این تیم در کمپی در این کشور مشغول تمرین برای المپیک بودند. بنابراین با تیم دوم راهی ترکیه شد و در تمامی دیدارهایش شکست خورد اما در هفته دوم تیم اصلی خود را راهی مسابقات کرد و برابر آرژانتین و صربستان به پیروزی رسید اما نتیجه را به ایتالیا و کانادا واگذار کرد.

این تیم در هفته سوم هم با تمامی نفرات اصلی خود شرکت کرده است و با توجه به اینکه در المپیک هم حضور دارد، به دنبال آماده‌سازی خود برای این رویداد معتبر بین‌المللی است.

آمریکا سال‌هاست که جزو برترین تیم‌های دنیاست که خیلی از حملات سرعتی و سرویس با ریسک بالا استفاده می‌کند. این تیم از نظر فیزیکی قد بلند است و سال‌هاست ترکیب یکسانی دارد، به گونه‌ای که جان اسپرا از سال ۲۰۱۳ هدایت این تیم را برعهده گرفته و بازیکنانی چون متئو اندرسون، مکسول هولت، کریستین سن، دیوید اسمیت و اریک شوجی هم از سال ۲۰۱۳ تاکنون جزو نفرات ثابت این تیم هستند.

از سوی دیگر تیم ایران نیز در هفته سوم ترکیب جدیدی به میدان می‌فرستد. استارت عرشیا به‌نژاد به عنوان پاسور و حضور میثم صالحی به عنوان لیبرو در زمین از مهم‌ترین تغییرات است. به‌نژاد در جدال با آمریکا نخستین بازی ملی خود در تیم ملی بزرگسالان ایران را تجربه خواهد کرد.

تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا در طول تاریخ بیست‌ویک بار به مصاف یکدیگر رفتند که ۶ برد برای مردان والیبال ایران ثبت شده است.

تیم ملی والیبال ایران دیروز آخرین تمرین خود را در سالن اصلی مسابقات انجام داد و مربی تیم ملی پس از این تمرین درباره رویارویی با آمریکا اظهار کرد: بچه‌ها امروز تمرینی خیلی خوب، شاداب و با روحیه قبل از بازی با آمریکا در سالن اصلی مسابقات انجام دادند.

عبدالرضا علیزاده تصریح کرد: آمریکا یکسری تغییرات انجام داده است و با سه دریافت‌کننده و سه قطر پاسور مقابل ایران ظاهر خواهد شد. امیدوارم یک بازی خیلی خوب انجام دهیم و برنده از زمین خارج شویم.

وی در مورد کیفیت سالن اصلی مسابقات گفت: یکی از بهترین سالن‌های جهان است و کیفیت بالایی دارد. شنیده‌ایم تماشاگران زیادی هم به سالن می‌آیند.

مربی تیم ملی والیبال ایران در پاسخ به این پرسش که امید به برد آمریکا دارید؟ بیان کرد: ناامید نیستیم. به قصد برد به زمین می‌رویم و با تمام وجودمان بازی می‌کنیم.

پیمان اکبری سرمربی تیم ملی که پیش از حضور در سالن مسابقات جلسه آنالیز دیگری برای والیبالیست‌ها برگزار کرده بود تا با شناخت بهتری وارد رقابت با آمریکا شوند، هدف اصلی تمرین را سرویس باکیفیت دانست، حتی به قیمت ریسک بالا.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
    0 0
    آمریکا ۱-۳