انتخابات

بزرگترین صندوق بازنشستگی نروژ، سهام خود در یک شرکت آمریکایی را به خاطر نقش ماشین آلات ساخت این شرکت در تخریب خانه‌های فلسطینیان فروخت.

بزرگترین صندوق بازنشستگی نروژ حامی فلسطین شد

به گزارش قدس آنلاین، بزرگترین صندوق بازنشستگی نروژ با نام اختصاری «کی.ال.پی» در بیانیه ای اعلام کرد که به دلیل استفاده رژیم صهیونیستی از ماشین آلات ساخت «کاترپیلار» (بزرگترین شرکت سازنده ماشین آلات سنگین و عمرانی در آمریکا)، سهام خود در این شرکت را فروخته است.

براساس این گزارش، کی.ال.پی تاکنون ۶۹ میلیون دلار از سهام خود در شرکت کاترپیلار را به خاطر استفاده از بولدوزرهای ساخت این شرکت برای تخریب خانه های فلسطینیان در غزه، کرانه باختری و دیگر مناطق فلسطین اشغالی به فروش رسانده است.

کی. ال. پی اعلام کرد با شرکت آمریکایی کاترپیلار درباره استفاده رژیم اشغالگر از ماشین آلات این شرکت برای نقض حقوق فلسطینی‌ها رایزنی کرده اما جواب قانع کننده ای دریافت نکرده است.

«کران عزیز» یکی از مقامات کی.ال.پی اعلام کرد سال هاست که ماشین آلات ساخت کاترپیلار برای تخریب خانه های فلسطینی‌ها و ساخت شهرک های اسرائیلی استفاده می شود و این شرکت اقدامات پیشگیرانه لازم برای استفاده نشدن از ماشین آلات آن برای تخریب خانه های فلسطینیان را انجام نداده است.

نروژ از جمله کشورهایی است که ساخت شهرک توسط رژیم اشغالگر در مناطق فلسطینی نشین را غیرقانونی اعلام کرده است و به همراه ایرلند و اسپانیا، کشور فلسطینی بر اساس مرزهای پیش از سال ۱۹۶۷ را به رسمیت می شناسند.

گفتنی است؛ جنایات رژیم صهیونیستی در غزه که منجر به کشته و زخمی شدن صدها هزار فلسطینی و آوارگی حدود ۲ میلیون نفر شده است حتی متحدان غربی تل آویو را نیز از این رژیم دور کرده است.

نقض تمامی استاندارهای بین المللی حقوق بشر توسط رژیم اشغالگر نشان داد که این رژیم جز زبان زور نمی فهمد و مقاومت مسلحانه تنها راه تحقق حقوق فلسطینیان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.