انتخابات

نماینده مجلس: شهید رئیسی با تعاملات خوب و پیمان های منطقه ای که برای ایران داشت فرصت بسیاری را نصیب اقتصاد کشور کرد. دولت سیزدهم زمینه‌ساز توسعه تجارت گازی بین ایران و کشورهای همسایه شد و روابط ایران با همسایگان خود در این مدت تقویت شد.

هادی قوامی: دیپلماسی منطقه ای دولت شهید رئیسی فرصت های بسیاری را نصیب اقتصاد ایران کرد

دولت سیزدهم ایران با موفقیت سیاست همکاری فعال و سازنده با کشورهای همسایه به ویژه در حوزه دیپلماسی گازی را در پیش گرفته است. این رویکرد استراتژیک ایران را به عنوان یک بازیگر کلیدی در تجارت گاز منطقه ای با پتانسیل تبدیل کشور به قطب انتقال گاز در منطقه غرب آسیا قرار داده است.

یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در سال 1403 تمدید قرارداد صادرات گاز با عراق بود. این اقدام نشان دهنده تمرکز دولت بر توسعه تجارت و صادرات گاز ایران به همسایگان غربی، تقویت همکاری های انرژی منطقه ای و وابستگی متقابل بود.

در کنار تمدید قرارداد صادرات گاز با عراق، دولت سیزدهم در راستای عملیاتی شدن کامل صادرات گاز ایران به ترکیه نیز تلاش کرده است. این تحول در راستای سیاست ایران برای به حداکثر رساندن تجارت گاز و تثبیت خود به عنوان قطب انتقال گاز در منطقه است.

در همین رابطه پیرامون بحث رویکرد دولت سیزدهم در حوزه تجارت منطقه‌ای انرژی و دیپلماسی فعال منطقه‌ای دولت شهید رئیسی با آقای هادی قوامی نماینده دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی به گفتگو پرداختیم که در ادامه خواهید خواند.

هادی قوامی نماینده دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار.. در خصوص عملکرد دولت آقای رییسی در توسعه صادرات نفت و گاز، گفت: دولت آقای رئیسی در این زمینه کارنامه موفقی داشت و با وجود اعمال تحریم های ظالمانه شاهد بودیم که میزان صادرات نفت خام که به عنوان نمونه در بودجه سال 1399، 35 هزار میلیارد تومان بود، ولی در سه سال گذشته، افزایش چشمگیری پیدا کرد.

وی افتتاح فاز 11 پارس جنوبی را از دیگر دستاوردهای دولت آقای رئیسی عنوان کرد و گفت: فاز 11، که مرزی‌ترین فاز میدان گازی پارس جنوبی است از مهمترین فازهای پارس جنوبی به شمار می رود لذا افتتاح آن با توجه به مشکلاتی که در حوزه نفت و گاز داشتیم بسیار می تواند به افزایش تولید کمک کند. افزوده شدن روزانه 56 میلیون مترمکعب به تولید گاز و میعانات گازی کشور درآمدی 5 میلیارد دلاری را در سال نصیب کشور می کند که دستاورد مهمی به شمار می رود.

قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیپلماسی انرژی دولت شهید رئیسی، گفت: شهید رئیسی با تعاملات خوب و پیمان های منطقه ای که برای ایران داشت فرصت بسیاری را نصیب اقتصاد کشور کرد. دولت سیزدهم زمینه‌ساز توسعه تجارت گازی بین ایران و کشورهای همسایه شد و روابط ایران با همسایگان خود در این مدت تقویت شد و به پشتوانه دیپلماسی فعال منطقه‌ای دولت سیزدهم، صادرات گاز و lpg رشد خوبی را تجربه کردند

قوامی نماینده دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی افزود: علاوه بر رشد 300 درصدی صادرات نفت خام، رشد 275 درصدی وصول درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت خام و میعانات گازی که دولت شهید رئیسی و شخص آقای امیرعبداللهیان آن را محقق کردند، دستاوردی است که دولت های بعدی باید ادامه دهنده راه آنها باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.