انتخابات

دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت رئیس‌جمهور و همراهان گفت: امروز سرنوشت تمام ملت‌ها و مقاومت در منطقه به سرنوشت ایران وابسته است.

سید حسن نصرالله: شهدای خدمت، زندگی دوباره به مقاومت بخشیدند/ همه منتظر رفتار و عملکرد ملت ایران در انتخابات هستند

به گزارش قدس آنلاین، آئین گرامیداشت چهلمین روز شهادت رئیس جمهور و همراهان در مصلی امام خمینی (ره) آغاز شد.

حجت‌الاسلام «محمد محمدی گلپایگانی» رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، احمد وحیدی وزیر کشور، اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر آشتیانی وزیر دفاع و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری، نمایندگان کشورهای مختلف، سفرای مقیم تهران و مرم قدر شناس ایران اسلامی در این مراسم حضور دارند.

شرکت‌کنندگان در اربعین شهادت رئیس جمهور، عکس نوشته‌هایی از رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهید آیت الله رئیسی در دست دارند که جملاتی از رهبر انقلاب در توصیف آیت الله رئیسی روی آن نقش بسته است.

شهروندان از گروه‌ها و اقشار مختلف، همراه با فرزندان همچنان در حال ورود به شبستان مصلای تهران و حضور در آیین چهلمین روز شهادت شهدای خدمت هستند، حضور نوجوانان و جوانان در این آیین چشمگیر است.

همسر شهید رئیسی: مردم باید در جامعه اقامه عدل کنند

همسر شهید رئیسی گفت: کسی که قرار است اقامه عدل کند، مردم هستند و باید بصیرت داشته باشند.

جمیله‌سادات علم‌الهدی همسر شهید رئیسی در آیین بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهدای خدمت که عصر امروز در مصلای تهران برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: در این ۴۰ روز ملت قهرمان ایران، گروه‌های مختلف مردمی، علما، بزرگان، خانواده‌های بزرگان و شهدا، بانوان مکرم ایران، مردم قهرمان کشورهای مسلمان، مردم کشورهای دوردست، مقامات عالی سیاسی، بانوان قدرتمند و تاثیرگذاری کشورهای دوست و همسو با ما گریستند و همدلی کردند.

وی افزود: امکان تشکر از این‌همه بزرگواری و عظمت ممکن نیست ولی وظیفه می‌دانم از شما تشکر کنم. همه پیروان اسلام و ادیان می‌دانند کیی از سنت‌های بسیار عالی عارفانه، چله‌نشینی است ولی در این چله اشک ما به اراده خود چله‌نشینی نکردیم و این مشیّت پروردگار به امضای حضرت صاحب‌الامر(عج) بود.

همسر شهید رئیسی عنوان کرد: در این چله‌ی اشک صورت‌های تازه‌ای از جمهوری اسلامی بروز کرد و ما مانند یک خانواده برای از دست دادن یک حاکم شهید در کنار هم گریستیم و غصه خوردیم. ما مثل خانواده نیستم بلکه واقعاً خود یک خانواده هستیم؛ شما همه برادران و خواهران شهید رئیسی و جزو خانواده شهید رئیسی هستید.

علم‌الهدی اظهار داشت: این یک جلوه‌ی قشنگ‌تر از جمهوری اسلامی و بهترین الگو برای حکمرانی و حاکمیت در جهان است که مردم را تبدیل به یک خانواده می‌کند. پیوند ما با یک پدر، یعنی مقام معظم رهبری که پدر همه‌ی ما هستند و شهید رئیسی فرزند این پدر و این مردم بوده و برادری برای شما بود.

وی گفت: از خداوند بزرگ تقاضا می‌کنم به سنت چله‌نشینی در این چهلمین روز پاداش ما را عطا بفرماید.

همسر شهید رئیسی خاطر نشان کرد: عالمان، معلمان، پدران و مادران بیایید مطابق با تعالیم اسلام نسل نو را تربیت کنیم. تعالیم اسلام مسئولیت را بین مردم و حکمران تقسیم می‌کند و حاکم و مردم به یک اندازه مسئولیت دارند و بلکه مسئولیت مردم بیشتر هم هست.

علم‌الهدی گفت: قرآن کریم دو تیپ شخصیتی حاکمیتی را در مقابل هم قرار می‌دهد؛ یکی بانوی خورشیدپرست که ظالم نیست و احتمالاً متعلق به این مرز و بوم است و یکی فرعون که طاغوت و ظالم است و او نیز متعلق به مصر است. قرآن این دو را مقابل هم قرار می‌دهد، در موقعیت‌شناسی به محضی که بانو بلقیس ولیّ خدا را می‌شناسد اسلام می‌آورد ولی فرعون طاغوت و کافر بعد از آشنایی با حقیقت یعنی حضرت موسی و هارون به ظلم و فساد خود ادامه می‌دهد تا جایی که در آخرین که اسلام آوردن فایده‌ای نداشت، اسلام آورد.

وی خاطر نشان کرد: دومین تفاوت در نوع اسلام آوردن است؛ اسلامِ بانو بلقیس اسلامی است که به خدای رب‌العالمین تسلیم می‌شود البته همراه با حضرت سلیمان ولی ایمان آوردن بی‌جای فرعون، ایمان به خدای بنی‌اسرائیل است.

همسر شهید رئیسی گفت: از این دو نمونه مشخص می‌شود مسئولیت والدین و معلمان در تربیت سیاسی مهم است؛ فریبکاری از مسئولان و هم از مردم بد است. کسی که قرار است اقامه عدل کند، مردم هستند و باید بصیرت داشته باشند.

علم‌الهدی بیان کرد: تشخیص ولیّ و تبعیت از او بسیار اهمیت دارد؛ اگر هوای نفسِ خود و دیگری سبب تصمیم و تصمیم‌گیری مردم یا مسئولین شود، این هر دو ظلم است. تفاوت جمهوری اسلامی با حکومت‌های مردمی دنیای غرب‌زده در همین است؛ خدمت به مردم و پیروی از رهبری به‌خاطر خدا.

وی ادامه داد: اگر هوای نفس خود و یا هوای نفس مردم را محور قرار دهیم، یا فریبکاری کردیم یا به راه ظلم رفته‌ایم. تقاضای من از همکارانم در دانشگاه، حوزه، مدرسه، والدین، مادران، پدران و بانوان ایران‌زمین این است که نسل خود را چه برای شهروندی و برای کارگزاری، مطابق با تعالیم قرآن کریم تربیت کنیم و این الگوی جمهوری اسلامی را به‌عنوان الگوی برتر به جهان عرضه کنیم.

همسر شهید رئیسی در پایان خاطر نشان کرد: از خداوند می‌خواهم پاداش محبتی که شما به ما ابراز کردید را خداوند به مردم ما عنایت کند.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین: شهید رئیسی با قدرت از ملت فلسطین دفاع کرد

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در مراسم چهلمین روز شهادت شهدای خدمت یاد و خاطره شهید رئیسی و امیر عبداللهیان را به عنوان حامیان با قدرت فلسطین گرامی داشت.

 دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی در چهلمین روز شهادت شهید رئیسی و همراهان بعد از  سلام و درود بر رسول خدا و اصحاب گرامیش و خانواده معزز شهید رئیسی و عبدالهیان و شهدا و رئیس‌جمهور موقت و همچنین مردم شریف ایران، گفت: آمده‌ایم به همراه هیاتی از رهبران مقاومت فلسطین تا در این روز غم انگیز کنار شما باشیم تا بگوییم راه شهدا را ادامه خواهیم داد. آمده‌ایم تا یاد رئیس‌جمهور شهید را گرامی بداریم که نقش بزرگی در منطقه داشت و کارهای بزرگی انجام داد که برخی از آنها را می‌دانیم و برخی را نمی‌دانیم.

وی افزود: شهید رئیسی با تمام قدرت به نام ملت ایران از ملت فلسطین دفاع کرد و این سخنان همچنان ادامه دارد و موثر است. ما در طوفان الاقصی از حمایت جمهوری اسلامی ایران یاد می کنیم و مواضع جمهوری اسلامی و رئیس جمهور شهیدش را فراموش نمی‌ کنیم. به این مناسب از ملت ایران و در راس آن رهبر جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنم. به امید خدا با هم به سمت فلسطین تا قدس و پیروزی این مسیر را ادامه می‌دهیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان: بدون شک شهادت شهید رئیسی حادثه‌ای بسیار دردناک و تاریخی بود

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان با ارسال پیام تصویری در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت رئیس‌جمهور و همراهان، گفت: به مناسبت چهلم روز حادثه بزرگ و دردناکی که در آن جناب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان گرامی و بزرگوار ایشان به شهادت رسیدند، از طریق صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با شما صحبت می‌کنم.

وی افزود: بار دیگر از طرف خودم و به نیابت از مقاومت و ملت لبنان و همچنین همه جنبش‌های محور مقاومت، همبستگی همدردی و تسلیت خود را به محضر جناب رهبر معظم انقلاب دام شاه الشریف و مراجع گران‌قدر در ایران و خارج از ایران و حوزه‌های علمیه و مسئولان محترم جمهوری اسلامی و یکایک ملت عزیز ایران و به‌ویژه خانواده‌های گرامی و شریف پدران مادران همسران سران دختران بستگان و دوستان آنها عرض می‌کنم. ما آن‌گونه که در همان روزهای حادثه اعلام کردیم واقعاً از همان لحظه نخست با شما بودیم.

ملت ایران در برخورد با این حادثه به الگویی برای جهان تبدیل شد

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: در پیگیری، امیدواری، دعا و نهایتاً در درد، اندوه و همچنین تسلیم‌شدن در برابر اراده و خواست خداوند سبحان و متعال همراه شما بودیم. بدون شک این حادثه بسیار دردناک بزرگ و تاریخی بود.

وی افزود: اما در نهایت ما و شما اهل ایمان و توکل و تسلیم مشیت و حکمت خداوند سبحان و متعال هستیم، ما از این حکمت اطلاع نداریم و ممکن است در همین دنیا برای ما آشکار شود و ممکن است آشکار نشود و این هم منوط به حکمت و اراده خداوند است.

نصرالله ادامه داد: اما قاعده این است که باید آن‌گونه که همیشه رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای دام‌ظله الشریف تأکید می‌کنند، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. ما در سال‌های اخیر با حوادث مشابه بزرگ و خطرناک مواجه شده‌ایم. به‌عنوان نمونه می‌توان به حادثه ترور دو فرمانده عزیز و بزرگ، حاج‌قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس علیه اشاره کرد که حادثه بزرگ و خسارتی عظیم و در عین حال تهدید بود اما این تهدید به فرصت تبدیل شد.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: این خون‌ها، خیزش، قیام و زندگی دوباره را برای انقلاب، مقاومت، اسلام ناب محمدی، انقلاب اسلامی ایران و نظام جمهوری اسلامی در ایران و همه جنبش‌های مقاومت در منطقه رقم زد. همه این‌ها به برکت رهبری حکیمانه و مدیریت و مسئولیت پذیری در ایران و منطقه بود. امروز این حادثه نیز از این نمونه است که نتیجه یا نتایج آن به رفتار همه ما بستگی دارد. الحمدلله ملت ایران از طریق حضور مستقیم خود و در ابتدا نحوه برخورد با این حادثه و آرامش عمومی و ثبات در ایران به الگویی برای تمام جهان تبدیل شد.

وی افزود: دشمنانی که در کمین نشسته و منتظر بودند و از وقوع ناآرامی‌ها در اینجا و آنجا سخن می‌گفتند، با چشمان خود دیدند که ایران با وجود تمام شرایط سختی که به علت این حادثه با آن مواجه بود، آرام، با ثبات، یکپارچه، منسجم و متحد است.

نصرالله تاکید کرد: همچنین مراسم تشییع میلیونی در شهرهای مختلف برای شهدا، جناب سیدرئیسی، دکتر امیر عبداللهیان و آیت الله آل هاشم و سایر عزیزانی که با ایشان به شهادت رسیدند، جهان شاهد آن بود و ما نیز در خارج آن را مشاهده کردیم.

حضور گسترده مردم در تشییع  شهید رئیسی حامل پیامی قوی برای دوستان و دشمنان بود

وی ادامه داد: این حضور عظیم و گسترده حامل پیامی قوی برای دوستان و دشمنان بود. دوستانی که نگران بودند هنگامی که این حضور میلیونی را مشاهده کردند به اطمینان و اعتماد رسیدند و دشمنانی که دل خوش کرده بودند ناامید شدند.آن ها فهمیدند که با ملتی آگاه و حاضر مواجه هستند که از بصیرت و وفاداری عالی برخوردار است. این تشییع بیانگر این وفاداری بزرگ و عظیم بود.

نصرالله تاکید کرد: همچنین کادر رهبری و مدیریتی جمهوری اسلامی مسیر خود را به صورت معمول ادامه داد و نهادها و مسئولان جایگزین انتخاب شدند و آماده سازی برای انتخابات ریاست جمهوری جدید و موارد دیگر انجام گرفت.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: در جهان هر حادثه مشابه ممکن است به ناآرامی‌ها، نگرانی‌ها و پیامدهای خطرناک در بخش‌های سیاسی اقتصادی روانی و معنوی منجر شود. اما الحمدالله به برکت رهبری و مسئولان و ملت ایران جمهوری اسلامی ایران مجدداً از این حادثه سربلند و عزتمند خارج شد و الگوی پیشرفته و والا را از جمهوری اسلامی ارائه داد که در مقابله با تمام چالش‌ها استوار است و اینکه چگونه بر سختی‌ها فائق می‌آید و پیروز می‌شود و به فعالیت و راه خود ادامه می‌دهد، طبیعتا حالا همه منتظر رفتار و عملکرد ملت ایران هستند که بازتاب حضور بزرگ آنها در مراسم تشییع شهید رئیسی و همراهان است. حضوری که در انتخابات رئیس جمهوری نمود پیدا خواهد کرد.

سید حسن نصرالله گفت: ما از خداوند مسئلت داریم که ایران ملت عزیز فداکار و کربلایی مجاهد مبارز و دوستدار و پشتیبان همه مستضعفان و ستمدیدگان جهان را در مسیر انتخاب صحیح موفق کند و رئیس جمهور مناسب را به قدرت برساند تا به همین راه و شیوه ادامه دهد و این امیدها را محقق کند. امروز جمهوری اسلامی و این نظام فقط مسیر ایران را معین نمی‌کند بلکه با تمام صداقت، صراحت و شفافیت مسیر و سرنوشت ملت‌ها و حکومت‌ها و آینده منطقه به تحولات و رویدادهای آینده جمهوری اسلامی ایران وابسته است.

وی افزود: تصور کنید اگر مثلا مصر وارد کمپ دیوید می‌شد و از نزاع برای مساله فلسطین خارج می‌شد، انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ به رهبری امام خمینی رضوان الله علیه پیروز نمی‌شد، تصور کنید اسرائیل سال ۱۹۸۲ به لبنان تجاوز  می‌کرد و چیزی به اسم جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی و سپس رهبر ایران دام ضله الشریف وجود نداشت، تمام رویدادهایی که در منطقه افتاد را تصور کنید، طوفان الاقصی را تصور کنید که سرنوشت فلسطین و منطقه را تعیین خواهد کرد، اگر این حادثه اتفاق می‌افتاد و چیزی به اسم جمهوری اسلامی ایران نبود و ایران دیگری بود؛ نیاز به استدلال بیشتری وجود ندارد و فقط به این سخنان اکتفا می‌کنم.

ایشان سپس با همدردی و تسلیت دوباره در غم این شهدای بزرگ و گرامی به ملت ایران گفت: مسیر راه و حضور و تحمل شما به کل منطقه و همه ملت‌های منطقه مربوط است، لذا جمهوری اسلامی فقط مسیر و آینده ملت ایران نیست، بلکه آینده و مسیر همه ملت‌های منطقه و دژ مستحکم در مقابل ظالمان و غارتگران و استعمارگران و سلطه‌جویانی است که سرزمین منطقه ما را از ظلم و ستم و فساد و تجاوز پر کرده است. ما بعد از خداوند متعال به این کشور اسلامی و رهبری و ملت و مسئولان و مراجع و حوزه‌های علمیه امیدواری یزرگی داریم و از خداوند متعال تمنا داریم که همه آنها را حفظ کند.

وی در پایان یک بار دیگر به خانواده‌های شهدا صمیمانه تسلیت گفته و با آنها ابراز ههدردی کرده و تاکید داشت: آنها به خوبی می‌دانند که این شهدا برای ما برادر و دوست و نزدیک بودند و ما هم برای آنها همان بودیم. از خداوند مسئلت داریم آنها را با رسول خدا و اهل بیت مطهرشان محشور و درجات عالی در کنار پیامبران و اوصیا و شهدا و صدیقین نصیبشان کند.

گفتنی است: آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور کشورمان یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ماه) و هیات همراه حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور، امیر سرتیپ دوم خلبان سید طاهر مصطفوی، امیر سرتیپ دوم خلبان محسن دریانوش و سرهنگ دوم بهروز قدیمی در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده و به مقام رفیع شهادت نایل آمدند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.