انتخابات

فرآیند رأی گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دقایقی پیش با دستور رسمی وزیر کشور آغاز شد.

برگزاری انتخابات در سلامت و امنیت است/ در بیش از ۹۵ کشور جهان انتخابات ریاست جمهوری ایران در حال برگزاری است

به گزارش قدس آنلاین، صبح امروز (جمعه) هشتم تیرماه ۱۴۰۳ فرآیند اخذ رأی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با دستور احمد وحیدی وزیر کشور آغاز شد.

انتخابات در کمال سلامت و امنیت برگزار می شود

احمد وحیدی صبح امروز در ستاد انتخابات کشور ضمن صدور دستور آغاز رای گیری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ امروز در سراسر کشور، اظهار کرد: انتخابات را در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رای در داخل و ۳۴۴ شعبه در خارج از کشور آغاز می کنیم.

وی ادامه داد: صرفا ۴۰ روز فرصت برای برگزاری انتخابات بود ولی مقدمات برگزاری فراهم شد و این نشان دهنده استحکام امور در ایران است.

وحیدی خاطرنشان کرد: انتخابات مظهر مردم سالاری، عزت، شوکت و اقتدار است و نشان رشد و بالندگی ملت ایران است و مساله بسیار حساس و مهم است. از همه مردم دعوت می کنیم در ساعات اولیه در شعب حضور یافته و رای دهند. انتخابات در کمال سلامت و امنیت برگزار می شود.

وزیر کشور افزود: برای ۴۶ هزار و ۸۹۴ نفر از نمایندگان نامزدها برای حضور در شعب اخذ رأی، کارت صادر شده است.

وی گفت: از همه هواداران نامزدها می خواهیم بنابر ضوابط قانونی عمل کنند. هیچگونه مجوز تبلیغات برای امروز نداریم. از همه هواداران داوطلبان انتظار رعایت کامل ضوابط قانونی را داریم.

رئیس بنیاد مستضعفان در انتخابات شرکت کرد

رئیس بنیاد مستضعفان با حضور در حسینیه ارشاد تهران در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان صبح امروز جمعه ۸ تیرماه ۱۴۰۳ با حضور در حسینیه ارشاد تهران در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرد.

حضور ناطق نوری در انتخابات ریاست جمهوری

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری در نخستین دقایق رای گیری با حضور در حسینیه ارشاد، رای خود را به صندوق انداخت.

رئیس بنیاد امید ایرانیان و محسن هاشمی در شعبه انتخابیه حسینیه جماران 

محمدرضا عارف و محسن هاشمی با حضور در حسینیه جماران با حضور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کرد و  رای خود را به صندوق انداختند.

حضور فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

فرمانده کل ارتش در شهرک شهید فلاحی رأی خود را به صندوق انداخت.

همچنین دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز در شعبه ۴۹۰ اخذ رأی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رای خود را به صندوق انداخت.

حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری

آیت‌الله آملی لاریجانی با انداختن رای خود به صندوق رای در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کرد.

به عنوان سرباز وطن از مردم می‌خواهم در انتخابات شرکت کنند

محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در شعبه مسجد لرزاده گفت: از ملت همیشه در صحنه و وفادار به انقلاب اسلامی تقاضا می‌کنم به سخن این سرباز وطن توجه کنند.

وی ادامه داد: امروز روز حساسی برای تثبیت زحمات گذشته و افق رو به آینده است؛ به همین دلیل در انتخابات باشکوه شرکت کنید تا بار دیگر همه جهان همبستگی ملت ایران با نظام و سرنوشت شان را ببینند. امیدوارم حماسه دیگری امروز برای تاریخ ایران اسلامی و آیندگان رقم بخورد.

رضایی در توصیه به رئیس جمهور آینده گفت: در طی بیش از چهار دهه حیات انقلاب اسلامی شاهد چندین انتخابات بودیم. اولین دوره معروف به دوره بزرگان و شخصیت‌های شناخته شده نظام بود مثل شهید رجایی و مقام معظم رهبری. دوره دوم انتخابات مربوط به احزاب بود مثل دوران ریاست جمهوری آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی.

وی بیان کرد: دوره سوم انتخابات بیشتر به دوره افراد ناشناخته اختصاص داشت مثل آقایان روحانی و احمدی نژاد. دوره چهارم که تغییر شیوه حکمرانی را نشان داد به دوران ائتلاف‌ها معروف شد. سرآغاز این دوران شهید رئیسی بود. در انتخابات ۱۴۰۰ بسیاری از کاندیداها از جمله بنده و آقایان قاضی زاده و زاکانی در یک ائتلافی با آقای رئیسی وارد دولت ایشان شدیم.

رضایی ادامه داد: امیدوارم همین حکمرانی که نوعی بسیج همه توانایی‌های کشور و مشارکت مردم است، ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: در شهادت آیت الله رئیسی یک احترام بین المللی به جمهوری اسلامی گذاشته شد. بسیاری از کشورهای دنیا نسبت به این حادثه از خودشان عاطفه، توجه و عکس‌العمل نشان دادند. بسیاری از روسای جمهور و نخست وزیران و مقامات عالی کشورها به ایران آمدند همچنین در برخی کشورها از جمله در هندوستان عزای عمومی اعلام کردند. این اقدام برای گاندی و نهرو انجام شده بود اما برای رئیس جمهور دیگری انجام نشده بود. این رفتار دنیا نشان داد که انتخابات در ایران از استانداردهای بین المللی برخوردار است به همین دلیل به رئیس جمهور فقید مردم ایران احترام گذاشتند.

رضایی ادامه داد: این احترام بیانگر این بود که در ایران انتخابات از شاخص‌های بین‌المللی برخوردار است و آن را قبول دارند. از همه مردم ایران تقاضا دارم این دستاورد و میراث بزرگ را حفظ کنند.

قالیباف و پورمحمدی رای خود را به صندوق انداختند

محمدباقر قالیباف با حضور در حرم عبدالعظیم، در انتخابات شرکت کرد و رای خود را به صندوق انداخت.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی با حضور در حسینیه ارشاد تهران در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

هرکسی انتخاب شود باید به آن کمک کرد تا بتواند موفق شود

علیرضا زاکانی امروز در صف رای انتخابات با اشاره به اینکه هرکسی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پیروز شود رئیس جمهور این مملکت است و هرکسی انتخاب شود باید به آن کمک کرد تا بتواند موفق شود؛ چرا که موفقیت او موفقیت فرد نیست و موفقیت کشور است و دعا می‌کنم که جبهه انقلاب پیروز شود.

به گفته شهردار تهران، هر فردی رئیس جمهور شود ما حتما کمکش می‌کنیم.

زاکانی از شهروندان درخواست کرد که هر چه زودتر پای صندوق‌های رأی بیایند و افتخاری برای خود خلق کنند و اراده‌شان را برای انتخاب مطلوب تحمیل کنند.

گفتنی است؛ علیرضا زاکانی یکی از کاندیداهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بود که روز گذشته به نفع جبهه انقلاب کناره گیری کرد.

مشارکت گسترده زائران ایرانی در کربلا و سامرا در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران

فرایند برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری همزمان با ایران در سایبر نقاط جهان نیز در حال برگزاری است و ایرانیان و زائران ایرانی که در کربلا و سامرا حضور دارند نیز در این انتخابات مشارکت گسترده‌ای داشته‌اند.

همچنین، رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در هلند از دقایقی قبل در محل خانه ایرانیان در لاهه آغاز شده است.

اخذ رأی چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس نیز در حال برگزاری و رای گیری در سفارت ایران در کامپالا (کشور اوگاندا) از ساعت ۹ صبح به وقت محلی آغاز شده است.

تکذیب اعلام نتایج انتخابات در کره جنوبی

سفارت کشورمان در کره جنوبی اعلام کرد: به اطلاع هموطنان عزیز مقیم کره جنوبی می‌رساند، اخبار منتشر شده مبنی بر شمارش آرای اخذ شده در کره جنوبی و اعلام نتایج انتخابات، صحت نداشته و تکذیب می‌گردد.

براساس اطلاعیه سفارت کشورمان، فرآیند رأی گیری در شعبه ثابت در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول و همچنین صندوق سیار در شهرهای بوسان، اولسان و ‌دجان کره جنوبی کماکان و تا ساعت ۱۰ امشب ادامه خواهد داشت.

رئیس دفتر رئیس جمهور رای خود را در صندوق انداخت

غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور صبح جمعه هشتم تیر با حضور در ستاد انتخابات کشور رای خود را به صندوق انداخت.

پزشکیان رای خود را مرکز آموزشی درمانی (بیمارستان) فیروزآبادی شهرستان ری انداخت

مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای خود را در مرکز آموزشی درمانی (بیمارستان) فیروزآبادی شهرستان ری به صندوق انداخت .

حضور وزرای اقتصاد و ورزش در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد دولت سیزدهم با حضور در امامزاده صالح تجریش و کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در ورزشگاه ورزشی شهید شیرودی رای خود را در صندوق انداختند.

سخنگوی وزارت امور خارجه و جمعی از کارکنان رای خود را در صندوق انداختند

سخنگوی وزارت امور خارجه و جمعی از کارکنان با حضور در ستاد انتخابات خارج از کشور که در محل وزارت امور خارجه برپا شده، رای خود را به صندوق انداخت.

همچنین، کاظم غریب‌آبادی معاون بین‌الملل قوه قضاییه در حسینیه ارشاد حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.

فرآیند رای گیری انتخابات در بیش از ۹۵ کشور در حال برگزاری است

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت: با آغاز فرآیند رای گیری انتخابات در همه نقاط کشور و بیش از ۹۵ کشوری که ایرانیان در آن ساکن هستند، در حال برگزاری است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.