انتخابات

مورگان فریمن با انتقاد از صدایی که با تقلید از صدای وی توسط هوش مصنوعی تولید شده، از طرفداران برای فراخوان در برابر این «کلاهبرداری» تشکر کرد.

هوش مصنوعی به سراغ مورگان فریمن رفت/ هواداران مخالفت کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ورایتی، مورگان فریمن با انتشار یادداشتی از طرفدارانش تشکر و از مخالفت آنها در برابر تقلید غیرمجاز هوش مصنوعی از صدای خود، قدردانی کرد.

این بازیگر سرشناس ۸۷ ساله که با بازی در فیلم‌های به یادماندنی چون «رستگاری در شاوشنک» و «عزیز میلیون دلاری» به اسطوره تبدیل شده، به خاطر صدای خود نیز شهرت فوق‌العاده‌ای دارد و گوینده فیلم‌هایی مانند «مارش پنگوئن‌ها»، «جنگ دنیاها» و «دلتنگی باشکوه: قدم زدن روی ماه به صورت سه بعدی» و «آلفا» است و همین صدا او را به هدفی خاص برای تقلید صدای تولید شده توسط هوش مصنوعی بدل کرده است.

در پاسخ به این تقلید فریمن نوشت: از طرفداران باورنکردنی برای هوشیاری و حمایت در فراخوانی برای استفاده غیرمجاز از سوی هوش مصنوعی تشکر می‌کنم. فداکاری شما کمک می‌کند که اصالت و صداقت در اولویت باقی بماند.

این همه در حالی رخ می‌دهد که تقلیدهای هوش مصنوعی در صنعت سرگرمی سوژه روز است و تیم حقوقی اسکارلت جوهانسون نیز به تازگی فاش کرده که یک کمپانی در تلاش بود تا از صدای این بازیگر برای دستیار صوتی شخصی هوش مصنوعی خود به نام «اسکای» استفاده کند. جوهانسون گفت که سم آلتمن، مدیر عامل «اوپن ای آی» سپتامبر گذشته با او تماس گرفت تا از صدای او برای این کار استفاده کند، اما او به دلایل شخصی نپذیرفت و در نهایت این بازیگر شوکه و عصبانی شد زیرا در کمال ناباوری دید شرکت هوش مصنوعی پس از اینکه او از همکاری با آنها امتناع کرد، از صدایی بسیار شبیه به صدای او استفاده کرد.

این شرکت استفاده از دستیار صوتی خود را متوقف کرد، اما اعلام کرد که این صدا تقلیدی از جوهانسون نیست.

هالیوود کنگره را ترغیب کرده تا درباره هوش مصنوعی دست به اقدامی بزند، اما روشن نیست چه قوانینی برای کنترل این فن‌آوری تصویب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.