انتخابات

«نشنال اینترست» نوشت: انتظارات دموکرات‌ها در مورد نتایج این مناظره تامین نشد و بایدن بدترین عملکرد مناظره ای در تاریخ مُدرن آمریکا را به نام خودثبت کرد.

صدای مخالفت‌ها با ریاست جمهوری بایدن بلند شد

به گزارش قدس آنلاین، نشریه تحلیلی «نشنال اینترست» با اشاره به عملکرد ضعیف «جو بایدن» در مناظره با دونالد ترامپ، ‌صلاحیت بایدن برای ریاست جمهوری آمریکا را مورد تردید قرار داده و تاکید کرد که ادامه نامزدی وی به سود حزب دموکرات نیست.

آن طور که این نشریه تحلیلی  گزارش داده، دونالد ترامپ، با خویشتنداری که از او انتظار نمی رفت، نشان داد این قابلیت را دارد تا برای پیروزی در انتخابات بسیاری از اصول مناظره را رعایت کند.

وزنامه گاردین هم در گزارشی با بیان اینکه در حالی که بایدن هنوز به طور رسمی به عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر(آبان) تایید نشده است این حزب می تواند نامزدهای دیگری را معرفی کند، نوشته است: بایدن اوایل سال جاری در انتخابات درون حزبی پیروز شد اما تا زمان نشست کمیته ملی دموکرات ها در شیکاگو در سال ۲۰۲۴ که قرار است ۱۹ تا ۲۲ اگوست (۲۹ مرداد تا اول شهریور) برگزار شود، هنوز رسما نامزد دموکرات ها نیست، ساز وکاری رسمی برای جانشینی بایدن به عنوان نامزد احتمالی وجود ندارد و این اولین بار در تاریخ معاصر آمریکا خواهد بود که یک حزب سیاسی در آمریکا برای نامزد احتمالی خود به دنبال جانشین می گردد، بنابراین، تنها گزینه موجود این است که بایدن خود با کناره گیری موافقت کند و به گروه هایی که در انتخابات درون حزبی مقدماتی او را برگزیدند، اجازه دهد فرد دیگری را انتخاب کنند.

گاردین در گزارش خود به این نکته هم اشاره کرده که اگر بایدن استعفا دهد هریس رئیس جمهوری می شود اما به طور خودکار نامزد دموکرات ها درانتخابات ۲۰۲۴ نخواهد بود و در توضیح این مطلب نوشته است: تقریبا ۷۰۰ نفر از اعضای حزب دموکرات که الزاما ممکن است هم رای و متحد نباشند می توانند نامزد جدیدی را انتخاب کنند. آنها فقط سه ماه فرصت خواهند داشت تا قبل از انتخابات با هم متحد شوند و در حمایت از نامزد جدید کمپین کنند.

آنچه که خبرها و گزارش های تحلیلی رسانه های آمریکایی را قوت می بخشد نظرسنجی است که موسسه مورنینگ کانسالت در آمریکا انجام داده و براساس آن، ۶۰ درصد شرکت کنندگان می گویند که بایدن پس از عملکردش در مناظره با ترامپ «به طور قطع» و یا «احتمالا» با نامزد دیگر دموکرات جایگزین شود، در این میان، تنها ۲۱ درصد گفته اند که بایدن «به هیچ وجه نباید» جایگزین شود و ۲۰ درصد هم گفته اند که «احتمالا نباید» جایگزین شود، زمانی که در این نظرسنجی از پاسخ دهندگان خواسته شد که بین بایدن و ترامپ یکی را انتخاب کنند، ۴۵ درصد بایدن و ۴۴ درصد رئیس جمهوری پیشین را انتخاب کردند.

این نظرسنجی نشان می دهد، ۵۷ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی، گفتند که ترامپ بهتر از بایدن در نظرسنجی عمل کرده است که این شامل ۱۹ درصد دموکرات، ۶۰ درصد از مستقل ها و ۹۳ درصد جمهوری خواهان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.