انتخابات

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که بیش از ۱۰ هزار فلسطینی در غزه وجود دارند که برای تکمیل روند درمان خود نیازمند خروج از این منطقه محاصره شده هستند.

سازمان جهانی بهداشت: ۱۰ هزار فلسطینی به تکمیل درمان در خارج نیاز دارند

به گزارش قدس آنلاین، «طارق یساریویچ» سخنگوی سازمان جهانی بهداشت در کنفرانس مطبوعاتی در شهر ژنو سوئیس ضمن استقبال از اولین عملیات تخلیه پزشکی از منطقه محاصره شده نوار غزه از زمان مسدود شدن گذرگاه رفح در اوایل مه گذشته، گفت: بیش از ۱۰ هزار فلسطینی در غزه به خروج از این منطقه محاصره شده و تکمیل روند درمان خود در خارج نیازمند هستند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت اظهار کرد: ۶ هزار تن از آنها دچار تروما شده و بیش از ۲۰۰۰ تن از آنها از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند.

او در ادامه گفت: از زمان مسدود شدن گذرگاه رفح هیچگونه عملیات تخلیه پزشکی تا روز پنجشنبه انجام نشد و تنها روز پنجشنبه ۲۱ کودک فلسطینی مبتلا به سرطان از این منطقه خارج شدند.

یساریویچ در ادامه تاکید کرد: گذرگاه رفح و هرگونه گذرگاه مرزی دیگری باید برای انتقال بیماران بازگشایی شود تا آنها نجات یابند.

ارتش رژیم صهیونیستی از ششم مه گذشته با وجود هشدارهای سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی نسبت به پیامدهای حمله به شهر مرزی رفح و با وجود صدور حکمی از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری برای متوقف کردن آن، حمله زمینی شدیدی را علیه شهر رفح که مملو از آوارگان و ساکنان است، آغاز کرد.

روز پنجشنبه ۲۱ بیمار و زخمی فلسطینی که دچار شرایط جسمانی بدی بودند، از طریق گذرگاه کرم ابو سالم برای دریافت درمان‌های مورد نیاز در خارج با هماهنگی سازمان جهانی بهداشت منتقل شدند.

«تدروس آدهانوم گبریسوس» رئیس این سازمان در پلتفرم ایکس ضمن استقبال از این اقدام، از مسوولان سازمان ملل خواست تا روند انتقال بیماران و زخمی‌ها از تمامی گذرگاه‌های ممکن از جمله رفح و کرم ابو سالم به مقصد مصر، کرانه باختری و  قدس شرقی و از آنجا به دیگر کشورها تسهیل شود.

او در ادامه بر لزوم انجام مستمر، ایمن، شفاف منظم و به موقع امدادرسانی‌های پزشکی تاکید کرد و گفت: این بیماران به رسیدگی‌های تخصصی و حیاتی نیاز مبرم دارند.

از سوی دیگر مسوول رایزنی آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) چند ساعت پس از بازگشتش از نوار غزه در پلتفرم ایکس اعلام کرد، می‌توان صدای حملات اسرائیل به نوار غزه را از شمال، مرکز و جنوب شنید و فلسطینی‌ها با گسترش ویرانی‌ها، کوچ و افزایش نگرانی‌ها در تمامی مکان‌ها، ناامید هستند.

رژیم صهیونیستی برای دویست و شصت و پنجمین روز پیاپی به ارتکاب کشتارهای هولناک در جنگی که علیه ساکنان نوار غزه آغاز کرده و هدف قرار دادن خانه‌ها، کادر پزشکی و خبرنگاران ادامه می‌دهد.

طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین در غزه، شمار شهدای حملات مستمر به نوار غزه به بیش از ۳۷ هزار تن و تعداد زخمی‌ها به بیش از ۸۶ هزار تن فزایش یافته و در کنار این‌ها هزاران فلسطینی دیگر زیر آوارها مفقود هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.