انتخابات

رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فراورده‌های سلامت اداره کل بازرسی سازمان غذا و دارو گفت: در سال گذشته بیش از ۲۰۸ هزار مورد کالای آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی از سطح عرضه جمع آوری شد.

جمع آوری ۲۰۸ هزار محصول آرایشی قاچاق و تقلبی از بازار

حامد عبدی، با بیان اینکه در تولید این نوع محصولات غیرمجاز آرایشی از مواد اولیه با گرید صنعتی در شرایط نامناسب استفاده می‌شود، افزود: استفاده از این محصولات در طولانی مدت می‌تواند عوارض جدی برای مصرف‌کنندگان داشته باشد.

وی در مورد نحوه نظارت سازمان غذا و دارو بر محصولات آرایشی و بهداشتی در سطح عرضه، گفت: بازرسان معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور با حضور در سطح عرضه به صورت تصادفی نمونه محصولات را ارزیابی می‌کنند. همچنین انبارهای قاچاق نیز با دریافت گزارش‌های مردمی و یا دستگاه‌های انتظامی، تعزیرات، صمت، اتاق اصناف و… شناسایی می‌شوند و با توجه به بند ب ماده ۲۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا به دلیل اینکه هیچ نظارتی بر تولید، انبارش، حمل‌ونقل و توزیع این محصولات وجود نداشته، تمامی اقلام کشف شده تحویل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی شده و باید امحا شود.

رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فراورده‌های سلامت اداره کل بازرسی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۳۷ هزار مورد بازرسی از سطح عرضه در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی انجام شد.

به گفته وی تعداد اقلام کشف شده در کشور طی یک سال گذشته بیش از ۲۰۸ هزار مورد بوده که ارزش ریالی آن به بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال می‌رسد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.