انتخابات

یک روزنامه آمریکایی امروز شنبه، جزئیات طرح پیشنهادی وزیر جنگ رژیم صیهیونیستی یوآو گالانت برای «روز بعد» از جنگ در نوار غزه و تقسیم آن به ۲۴ منطقه را فاش کرد.

جزئیات طرح گالانت برای روز پس از جنگ غزه

به گزارش قدس آنلاین، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طرحی تحت عنوان «روز بعد» برای اداره نوار غزه پس از جنگ کنونی تدوین کرده و آن را با مقامات ارشد آمریکایی در میان گذاشته است.روزنامه واشنگتن پست با انتشار این خبر نوشت که گالانت در جریان سفر اخیرش به آمریکا، مقامات این کشور را در جریان جزئیات این طرح قرار داده است که عبارت است از: - تقسیم نوار غزه: به این ترتیب که نوار غزه به ۲۴ منطقه تقسیم خواهد شد و هر منطقه به طور موقت اداره خواهد شد. - نیروی مشترک: گالانت پیشنهاد داده که اداره موقت غزه تحت نظارت یک نیروی مشترک از ایالات متحده و کشورهای عربی میانه‌رو (مصر، اردن، مغرب و امارات متحده عربی) صورت گیرد تا در نهایت یک نیروی محلی فلسطینی حاکمیت غیرنظامی آن را به دست گیرد.- آموزش آمریکایی: نیروهای فلسطینی توسط آمریکایی‌هایی که در حال حاضر در بیت المقدس مستقرند، آموزش خواهند دید. آمریکایی‌ها بر این باورند که کشورهای عربی حاضر به مشارکت در این امر نیستند مگر اینکه اسرائیل با مشارکت تشکیلات خودگردان فلسطین در اداره غزه موافقت کند.- رد درخواست عربستان: گالانت درخواست عربستان برای گنجاندن «افق سیاسی» برای تشکیل کشور فلسطین در طرح غزه را رد کرد.

بر اساس این گزارش، این طرح به تدریج از شمال به جنوب نوار غزه اجرا خواهد شد. نیروهای آمریکایی فرماندهی و کنترل امور را به همراه خدمات لجستیکی از خارج از غزه _ احتمالاً از مصر_ فراهم خواهند کرد. به تدریج نیز، نیروهای فلسطینی مسؤولیت امنیت محلی را بر عهده خواهند گرفت.واشنگتن پست اعلام کرد که مقامات دولت بایدن با این ایده موافقت کرده‌اند. گالانت و مقامات آمریکایی همچنین در خصوص لزوم آموزش یک نیروی امنیتی فلسطینی در چارچوب برنامه کمک امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین که توسط افسر آمریکایی و هماهنگ کننده امنیتی بین دو طرف مایکل ونزل رهبری می شود، توافق کردند. در این گزارش تاکید شده که به زعم مقامات آمریکایی، کشورهای عربی میانه رو از این طرح حمایت نخواهند کرد مگر اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین مستقیماً در آن شرکت کند. لذا به وزیر جنگ هشدار دادند که این کشورها خواهان یک «افق سیاسی» برای تشکیل یک کشور فلسطینی هستند. امری که گالانت و اکثر اسرائیلی‌ها با آن مخالفند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.