انتخابات

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی ممتاز و مزیت‌های ترانزیتی فراوان،‌ از طریق همکاری با اعضای بریکس، شبکه‌های تجاری در حوزه کشاورزی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی را گسترش می‌دهد.

شبکه‌های تجاری بخش کشاورزی با همکاری ایران و بریکس گسترش می‌یابد

، علیرضا مهاجر که در راس هیاتی در چهاردهمین اجلاس وزرای کشاورزی بریکس در روسیه حضور یافت، اظهار داشت: در راستای «کاهش پیامدهای تغییر اقلیم و سازگاری با این پدیده» و «حفظ منابع طبیعی و تنوع‏ زیستی»، انتقال به سیستم تولید کشاورزی کارآمد، بهره‌ور، باثبات‏، انعطاف‏پذیر و پایدار، اجتناب‏ناپذیر است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در این راستا، توسعه همکاری‏ها، انتقال دانش و تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه احیا و غنی‏سازی جنگل‌ها، مقابله با بیابان‌زایی، ایجاد و تقویت سیستم‌های هشدار زودهنگام خطر، تثبیت شن‌های روان و مهار کانون‌های بحرانی و توسعه کشاورزی هوشمند به اقلیم توسط کشورهای عضو بریکس، اقدامی موثر در این زمینه است و مسیری به سوی ارتقای امنیت غذایی خواهد بود.

مهاجر گفت: توسعه گردشگری پایدار روستایی، کشاورزی و غذایی و لزوم شناسایی، ثبت و صیانت از نظام‌های میراثی کشاورزی مهم جهانی (GIAHS)، به عنوان یک ترکیب حیاتی از خدمات اجتماعی، فرهنگی، اکولوژیکی و اقتصادی، اهمیت زیادی در راستای حفظ و توسعه کشاورزی مردم پایه، انعطاف‌پذیر و بهبود معیشت کشاورزان خرد را داراست.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی ممتاز و مزیت‌های ترانزیتی فراوان،‌ تقاطع کریدورهای ترانزیتی شمال - جنوب و شرق - غرب و با دارا بودن بنادر تجاری در حاشیه دریای خزر، خلیج‏فارس و دریای عمان، شرایطی را بوجود آورده است تا از طریق همکاری با اعضای بریکس، شبکه‌های تجاری در حوزه کشاورزی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی را گسترش دهد و تجارت را با بالاترین بهره‏وری و کمترین هزینه تسهیل کند. به طور یقین جمهوری اسلامی ایران شریکی مطمئن و موثر در همکاری‌های دو و چندجانبه خواهد بود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تلاش خواهد کرد تا موانع موجود بر سر راه توسعه همکاری‌های کشاورزی بریکس را از میان برداشته و متقابلا از کشورهای عضو نیز این انتظار را دارد، تا دریچه جدیدی از مناسبات اقتصادی و تجاری کشاورزی را بگشاییم.

بر اساس این گزارش، توسعه چند سال اخیر مناسبات کشاورزی ایران و اعضای بریکس نشان می‌دهد که این اراده در همه اعضا عملی و قابل تحقق است و باید با طراحی و پیگیری، ظرفیت‌های مشترک را به پروژه‌ها و طرح‌های چندجانبه تبدیل و از ظرفیت دیگر نقش‌آفرینان در سطح منطقه و جهان برای تحقق اهداف کشاورزی بریکس استفاده کنیم

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.