انتخابات

شورای اروپا در بیانیه‌ای از اعمال تحریم‌هایی علیه اقتصاد بلاروس خبر داد که با هدف جلوگیری از دور زدن تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه با توجه به پیوستگی اقتصاد این ۲ کشور انجام شده است.

تحریم‌های شورای اروپا علیه بلاروس

به گزارش قدس آنلاین، شورای اروپا امروز (شنبه) یک بسته تحریمی علیه بلاروس اعمال کرد که شامل برخی محدودیت‌هایی است که پیشتر علیه روسیه اعمال شده بود و بخش‌های تجاری، خدمات و حمل‌ونقل کالاها را به منظور رسیدگی به دور زدن این محدودیت‌ها هدف قرار می‌دهد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در بیانیه شورای اروپا در این باره آمده است: شورا امروز تدابیر محدودکننده‌ای را علیه اقتصاد بلاروس به کار گرفت. این تدابیر جامع هدف منعکس کردن تحریم‌های موجود علیه روسیه را دنبال می‌کند و بنابراین، در آن به مسئله دور زدن تحریم‌ها که ناشی از سطح بالای یکپارچگی میان اقتصادهای روسیه و بلاروس است، پرداخته شد.

شورای اروپا گفت محدودیت‌ها علیه صادرات کالاهای دارای استفاده دومنظوره و کالاها و فناوری‌های پیشرفته را گسترش داده و محدودیت‌های جدیدی علیه کالاهایی اعمال کرده است که ممکن است به «ارتقای توانمندی‌های صنعتی بلاروس کمک کند.»

در بیانیه شورای اروپا همچنین مطرح شد: واردات مستقیم یا غیرمستقیم، خریداری یا انتقال طلا، الماس، هلیوم، زغال‌سنگ و مواد معدنی از جمله نفت خام از بلاروس ممنوع خواهد بود. اقدام اخیر با یک تحریم صادارتی جدید علیه کالاها و فناوری‌هایی تکمیل خواهد شد که برای استفاده در پالایش نفت و میعانات گاز طبیعی به کار می‌روند.

این بسته تحریمی شامل محدودیت‌هایی نیز در رابطه با حمل‌ونقل کالاها در منطقه اتحادیه اروپا به وسیله‌ خودروهای سنگین و سایر خودروهایی است که در بلاروس به ثبت رسیده‌اند. این تحریم‌های جدید، صادرکنندگان اتحادیه اروپا را ملزم می‌سازد که در قراردادهای خود صادرات یا صادرات دوباره کالاها و فناوری‌های حساس، کالاهایی با کاربری جنگی، سلاح گرم و مهمات را رد کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.