انتخابات

سرویس‌های امنیتی یمن در صنعا اعترافات یک گروه جاسوسی آمریکایی-صهیونیستی را فاش کردند که بخش فرهنگی یمن را هدف قرار داده بود.

اعترافات خطرناک شبکه جاسوسی آمریکایی و صهیونیستی در یمن

به گزارش قدس آنلاین، منابع به المیادین گفتند که وابسته فرهنگی سفارت آمریکا در یمن همه اقشار جامعه این کشور را هدف قرار داده و از طریق آن، گروهک‌هایی را برای جمع آوری و به کارگیری اطلاعات جذب کرده بود.

این منابع افزودند: «اعترافات این شبکه جاسوسی نشان می‌دهد که سفارت آمریکا چیزی جز لانه جاسوسی و ابزاری برای خرابکاری نبوده و وابسته فرهنگی سفارت آمریکا در یمن با سازمان اطلاعات آمریکا -سیا- مرتبط بوده است.»

اعضای گروه جاسوسی برجسته‌ترین طرح‌های وابسته فرهنگی که با هدف گسترش مفاسد اخلاقی و ناهنجاری‌های اخلاقی و از طریق مؤسسات، مدارس و دانشگاه‌هایی مانند آمیدست، اکسید، یالی و مالی انجام شده متذکر شدند. از جمله این اقدامات اعطای مجوز سفر به آمریکا تحت عنوان «مبادله فرهنگی» یا بورسیه تحصیلی با هدف تبلیغ فرهنگ غربی، تغییر عقاید دانش‌آموزان و استخدام آنها برای همکاری در پروژه‌های خرابکارانه بود.

جاسوس، عبدالمعین عزان اشاره کرد که کمیساریای عالی حقوق بشر تحت آنچه «نظارت بر خشونت جنسیتی» نامیده می‌شود، برای نظارت بر همجنس گرایان در کشور و به طور غیرمستقیم برای ترویج آنچه «حقوق و نیاز به محافظت از آنها» نامیده می‌شود، کار می‌کند.

وی اظهار داشت که کمیساریا اطلاعات و داده‌هایی را در مورد گسترش آنها در جامعه و چالش‌های پیش روی آنها و امکان حمایت و تشویق آنها برای ایجاد نهاد یا سازمانی که نماینده این افراد باشد جمع آوری کرده است و از طریق آن می‌توان از آنها حمایت کرد و بعداً آنها را برای مطالبه حقوق، حمایت و غیره تشویق کرد.

جاسوس عزان تاکید کرد که کمیساریا با تسهیل سفر آنها به خارج از کشور به منظور دریافت پناهندگی و انجام آزادانه زندگی خود در خارج از یمن به عنوان همجنسگرا به برخی از این همجنسگرایان کمک کرده است.

او افزود که آژانس‌های تبلیغی فعال در یمن بسیار و متنوع بوده و بیشتر آنها سازمان‌های وابسته به موسسات یا کلیساهای پروتستان هستند.

جاسوس عزان اشاره کرد که شرکت «آتلانتا» یکی از شرکت‌های آمریکایی بود که در یمن فعالیت تبلیغاتی می‌کرد، همچنین تعدادی از شرکت‌ها و نهادهای آمریکایی از جمله سازمان‌ها و حتی مؤسسات آموزشی مانند مدارس و غیره بودند که بیشتر تبلیغ کنندگان آن تابعیت آمریکایی داشتند و به عنوان معلم یا استاد دانشگاه یا مهندس، پزشک و غیره به کشور می‌آمدند.

همچنین جاسوس جمال الشرعبی به نقش آمریکا در حمله به فرهنگ یمن و جایگزینی آن با فرهنگ غربی، از طریق وابسته فرهنگی و سفارت در حمایت از مؤسسات آموزش زبان و تشویق به مختلط شدن، توانمندسازی زنان، توانمندسازی جوانان در جامعه و هر آنچه به فرهنگی مغایر با فرهنگ کشور و هویت دینی ملی و با هدف فساد مستمر جامعه و جوانان مرتبط است، اشاره کرد.

شائف الحمدانی جاسوس دیگر این گروهک نیز در اعترافات خود جنبه‌ای از نقش اطلاعاتی وابسته فرهنگی و رسانه‌ای را فاش کرد، به طوریکه وابسته فرهنگی یکی از فعال‌ترین وابسته‌های سفارت آمریکا محسوب می‌شود که به آژانس اطلاعاتی آمریکا، سیا، و وابسته سیاسی و اقتصادی در دستیابی به شخصیت‌های مورد هدف برای جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی کمک می‌کند تا اطلاعاتی در خدمت منافع آمریکا در یمن به دست آورند.

وی خاطرنشان کرد: وابسته فرهنگی در ظاهر نهادی است که برنامه‌های تبادل فرهنگی را به بهانه انتشار دانش و افزایش توانمندی‌های حرفه‌ای شخصیت‌های مورد هدف در یمن از اقشار مختلف جامعه اجرا می‌کند، در حالی که نقش واقعی آن خدمت به اطلاعات آمریکا در رسیدن به شخصیت‌ها و نهادهای تأثیرگذار با اطلاعات مهم در ابعاد اطلاعاتی، سیاسی، نظامی، اجتماعی، دانشگاهی و غیره است.

این اعترافات تلاش آمریکا برای اجرای پروژه‌های خصمانه علیه یمن را از طریق جمع‌آوری اطلاعات دقیق و پرسش‌نامه‌های جامع نشان می‌دهد که تمرکز سفارت آمریکا بر آن بسیار بوده است.

در ۱۰ ژوئن، سرویس‌های امنیتی در صنعا، پایتخت یمن، یک شبکه جاسوسی بزرگ آمریکایی - اسرائیلی را کشف کردند که از سال ۲۰۱۵ در موسسات مختلف فعالیت می‌کرد.

در ۱۳ ژوئن، سرویس‌های امنیتی در صنعا اعترافات جدید اعضای این گروه جاسوسی آمریکایی-صهیونیستی را منتشر کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.