انتخابات

در حالی که تور ونسلند» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه به این نکته اشاره کرده که شهرک‌سازی‌ها نقش آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل است، این شهرک سازی ها از سال ۱۸۹۷ در سرزمین های اشغالی آغاز شده است.

نگاهی به تاریخچه و اهداف شهرک سازی اسرائیل/ رژیم صهیونیستی با شهرک سازی؛ قوانین بین الملل را نقض کرده است

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌ های صهیونیستی گزارش دادند کابینه امنیتی رژیم اسرائیل روز پنج‌ شنبه با اقداماتی که «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم علیه به رسمیت شناختن کشور فلسطین، تحریم مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین و نیز مشروعیت بخشی به پنج کانون شهرک سازی در کرانه باختری پیشنهاد داده بود، موافقت کرد.

بررسی تاریخ شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی نشان می دهد در اولین کنگره جنبش صهیونیسم در سال ۱۸۹۷میلادی هدف این جنبش تأسیس وطن ملی برای یهودیان در فلسطین اعلام شد. به منظور تحقق این هدف و گسترش شهرک نشینی، جنبش صهیونیسم بر مهاجرت یهود به فلسطین، شهرک سازی و کوچاندن عربها از سرزمین فلسطین تأکید می کرد. 

با وجود اینکه برخی از رسانه های عبری زبان در گزارش های خود به این نکته اشاره دارند که رژیم صهیونیستی با توسعه شهرک سازی صهیونیستی در بخش‌های مختلف فلسطین مجموعه‌ ای از اهداف استراتژیک را دنبال می‌ کند، اما در ادامه خود این طور توضیح می دهند که رژیم صهیونیستی با پیشبرد مطالبات خود در زمینه شهرک‌ سازی غیرقانونی در تنش مستقیم با بیشتر کشورهای دنیا قرار گرفته است. دولت‌های اروپایی و آمریکا نیز گرچه به صورت ضعیف، اما نارضایتی خود را از ادامه این سیاست ها اعلام و از رژیم صهیونیستی خواسته اند تا این اقدامات را متوقف کند. اما طی سال‌ های گذشته کابینه بنیامین نتانیاهو نه تنها اهمیتی به این مطالبات نداده، بلکه روند شهرک‌ سازی‌ را با شدت بیشتری دنبال کرده است.

بنابر آموزه های کنگره اول صهیونیسم در زمینه لزوم جذب کشاورزان، کارگران و پیشه وران یهود به فلسطین جهت ساخت شهرک های صهیونیستی، غده سرطانی صهیونیسم در فلسطین اشغالی طی چهارمرحله به اوج رشد خود رسید:

اول: مهاجرت یهود به فلسطین
دوم: ساخت شهرکها و اسکان یهودیان در آنها
سوم: استفاده از ترور، پاکسازی نژادی برای کوچاندن عربها از این سرزمین
چهارم: شعله ور ساختن جنگهای تجاوزکارانه برای تحقق توسعه شهرکها، اشغال مناطق جدید و الحاق به منطقه تحت سلطه خود و یهودی کردن مقدسات، کوچاندن عربها و انتقال از مرحله شهرک نشینی به امپریالیسم صهیونیستی

صهیونیسم معتقد است که تمامی فلسطین سرزمین یهودی است و حق دارد و آن را بازپس گیرد! شهرک سازی یهودی نشین با استفاده از طراحی های قبلی راهی برای اشغال مناطق استراتژیک ، نفوذ بیشتر به سرزمینهای فلسطینیان و حتی مجبور کردن فلسطینیان به مهاجرت می باشد . صهیونیستها با محاصره کردن برخی از مناطق استراتژیک فلسطین در میان شهرکهای یهودی نشین و سپس بسط و گسترش این شهرکها سعی در یهودی سازی آن مناطق کرده اند .

اسرائیل به دنبال این است تا تعداد شهرک‌نشینان در طول ده سال آینده را به ۶ میلیون نفر برساند. طبعاً این تعداد، نیازمند مصادره اراضی بیشتری بوده تا طی ده سال مساحتی بیش از سه برابر اراضی کنونی را از دست فلسطینی‌ ها خارج نماید.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند کابینه رژیم صهیونیستی همچنین با انتشار مناقصه‌هایی برای ساخت‌وساز در کرانه باختری و برگزاری نشست شورای عالی برنامه‌ریزی برای موافقت با طرح‌های احداث هزاران واحد مسکونی شهرک نشین موافقت کرد. که این موضوع باعث واکنش هایی از سوی «تور ونسلند» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه شد، او در صفحه خود در شبکه ایکس نوشت: چنین اقداماتی در کنار سایر اقداماتی که تشکیلات خودگردان فلسطین را تضعیف و پیشبرد شهرک‌ سازی در کرانه را تقویت می‌ کند، موجب وخامت تنش‌ ها شده و امکان دستیابی به صلح بر اساس راه حل دو دولتی را تضعیف می‌ کند.

ونسلند تاکید کرد: شهرک‌ سازی‌ های نقش آشکار قوانین بین‌ المللی و قطعنامه‌ های سازمان ملل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.