انتخابات

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان رضوی گفت: ۱۹ هزار میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای حوزه اشتغال مددجویان این نهاد حمایتی در استان خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

۱۹ هزار میلیارد ریال برای اشتغال مددجویان خراسان رضوی اختصاص یافت

به گزارش قدس خراسان، رضا سلم آبادی گفت: امسال با این میزان اعتبار ملی باید برای افراد واجد شرایط زیر پوشش کمیته امداد استان خراسان رضوی دستکم ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته اعتبار حوزه اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی ۲۴ هزار میلیارد ریال بود که ۱۷ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای آنان ایجاد شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن به عنوان مهمترین برنامه دولت سیزدهم است، گفت: ۲۲ هزار خانوار از مددجویان کمیته امداد خمینی ( ره ) استان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که بعد از پایش آنها از سوی دستگاههای متولی، چهار هزار سرپرست خانوار تایید نهایی شده اند.

وی افزود: ساخت ۶ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان خراسان رضوی از دو سال گذشته آغاز شده که پارسال چهار هزار و ۲۰۰ واحد در ۲ مرحله به آنان واگذار شد و امسال نیز در قالب طرحی دیگر برای مددجویان واجد شرایط هزار و ۵۰۰ واحد دیگر پیش‌بینی شده است.

سلم آبادی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان رضوی از جمله مناطق برتر جذب زکات در کشور است، بیان کرد: سال گذشته تعهد این نهاد در استان نسبت به جذب زکات هزار و ۷۰۰ میلیارد بود که امسال این رقم به ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر با حمایت و پشتیبانی دولت، صف انتظار خانواده های نیازمند برای زیر پوشش قرار گرفتن و بهره مندی از برنامه حمایتی کمیته امداد امام خمینی ( ره ) در استان خراسان رضوی به پایان رسیده است.

شناسایی از اقشار کم درآمد از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است

فرماندار تایباد در ادامه این دیدار گفت: بیان عملکرد و خدمات کمیته امداد امام خمینی ( ره ) به جامعه هدف خود، منجر به افزایش جلب مشارکتهای مردمی خواهد شد که در رسیدگی بیشتر به خانواده های نیازمند نقش زیادی دارد.

مهدی شیردل افزود: شناسایی و حمایت از اقشار کم درآمد یکی از مهمترین برنامه های این نهاد است که باید از همه ظرفیتهای موجود در این راستا در هر منطقه استفاده کرد.

وی اظهار کرد: بدون شک با داشتن ایده و طرح های جدید می توان گامهای خوبی در حوزه اشتغال خانواده های کمیته امداد امام خمینی ( ره ) برداشت که این امر خودکفایی آنان و ایجاد فرصت‌های شغلی را به همراه خواهد داشت.

فرماندار تایباد ادامه داد: سال گذشته افزون بر ۲۰۴ فرصت شغلی با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده های زیر پوشش در این شهرستان ایجاد شد که بیش از ۴۰ درصد مشاغل ایجاد شده در حوزه بانوان است.

وی بیان کرد: با توجه به محرومیت و مرزی بودن شهرستان، خانواده های زیر پوشش این نهاد حمایتی در تایباد به نگاه ویژه مسوولان استانی و کشوری نیاز دارند.

سلم آبادی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه به همراه فرماندار تایباد از برخی منازل مددجویی بازدید و سرکشی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.