انتخابات

بر اساس آخرین نتایج اعلام شده از سوی وزارت کشور فرانسه از انتخابات پارلمانی فرانسه، حزب راست افراطی متعلق به «مارین لوپن» با کسب ۳۴.۲ درصد آرا صدرنشین شد و توانست اردوگاه ماکرون را شکست دهد.

پیروزی راست‌های افراطی در انتخابات پارلمانی فرانسه

به گزارش قدس آنلاین، حزب «اجتماع ملی» متعلق به مارین لوپن صدرنشین انتخابات پارلمانی فرانسه شد و بعد از آن حزب چپ‌گرای «جبهه جدید مردمی» با ۲۹.۱ درصد و بعد ائتلاف میانه‌روی امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه تنها با کسب ۲۱.۵ درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفت.

به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، بر این اساس، حزب اجتماع ملی از ۵۷۷ کرسی، ۲۴۰ تا ۲۷۰ کرسی را به دست می‌آورد که اکثریت است و جبهه جدید مردمی ۱۸۰ تا ۲۰۰ کرسی و ائتلاف میانه‌روی ماکرون ۶۰ تا ۹۰ کرسی در پارلمان خواهد داشت.

مارین لوپن پیروزی خود را در دور اول انتخابات پارلمانی اعلام کرد و گفت: «اردوگاه ماکرون عملا از بین رفته است.»

در این میان، رئیس‌جمهور فرانسه خواستار تشکیل «ائتلاف بزرگ» برای مقابله با احزاب راست افراطی شده است. امانوئل ماکرون به تیم خود دستور داده است تا وضعیت هر حوزه انتخاباتی کشورش را بررسی کند تا ائتلاف‌هایی برای مقابله با راست افراطی پیدا کند که در مرحله اول انتخابات زودهنگام پارلمانی پیروز شده است. طبق گزارش‌ها، ماکرون امروز دوشنبه یک نشست راهبردی در کاخ الیزه برگزار خواهد کرد تا در مورد نتایج انتخابات گفت‌وگو کند.

از سوی دیگر جردن باردلا، یکی از رهبران حزب اجتماع ملی فرانسه گفت، مردم فرانسه تمایل بیش از حد خود را برای تغییر نشان داده‌اند. وی افزود: «مردم فرانسه با این پیروزی گسترده به اجتماع ملی و متحدانش در دور اول تمایل بی‌سابقه‌ای برای تغییر نشان دادند و من از آنها سپاسگزارم.»

این سیاستمدار فرانسوی همچنین از مردم خواست تا در دور دوم انتخابات که هفتم ژوئیه است، شرکت کنند و خاطرنشان کرد: «این رای‌گیری در تمام تاریخ فرانسه قاطع است و اردوگاه ریاست جمهوری که امروز شکست خورده، دیگر توانایی پیروزی ندارد.»

باردلا همچنین تمایل خود را برای اینکه نخست‌وزیر فرانسه شود، اعلام کرده و افزود: «من قصد دارم نخست‌وزیر همه فرانسوی‌ها شوم، به حرف‌های همه گوش دهم، به مخالفان احترام بگذارم، برای گفت‌وگو و تلاش برای وحدت ملی، محافظت از قدرت خرید، بازگرداندن نظم و امنیت در سراسر کشور و کنترل مهاجرت‌ها آماده باشم.»

مارین لوپن، رهبر حزب «اجتماع ملی» که حزبش در انتخابات اول شد، از مردم خواسته برای تعیین تکلیف کرسی‌های باقیمانده در دور دوم انتخابات که برای هفتم ژوئیه برنامه‌ریزی شده، با قدرت شرکت کنند تا در نهایت «جردن باردلا» برای پست نخست‌وزیری انتخاب شود. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.