انتخابات

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۸ هزار پایگاه تابستانه در سامانه نورینو ثبت شده است گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۰ هزار پایگاه تابستانه تا آغاز سال تحصیلی فعال باشند.

فعالیت پایگاه‌های تابستانه دانش‌آموزان آغاز شد

رضامراد صحرایی در آیین افتتاحیه فعالیت‌های تابستانه که با حضور حدود ۱۴۰۰ دانش آموز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد گفت: ضمن تشکر از اهتمام معاونت پرورشی و فرهنگی برای ترتیب دادن یک تابستان بسیار گرم، بانشاط و پر امید خطاب به والدین و همکاران فرهنگی می‌گوییم "امید" سوخت حرکت به سمت آینده است زیرا یکی از مهم ترین اهداف برنامه‌های تابستانی ایجاد نشاط و امید در بین دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه نکته دوم، هویت است افزود: فرهنگ ما ارزشمند است؛ این فرهنگ در جهان یک فرهنگ ناب است. باید فرهنگ ایثار، شهادت، همکاری، مهربانی، احترام به بزرگترها، سخت کوشی، تلاش و کمک به دیگران را بیاموزیم و به بچه‌ها یاد دهیم. تنوع کارهای فرهنگی برای تابستان بسیار مهم است؛ خوشحالم امسال علاوه بر فعالیت‌های تربیتی، اردویی و ورزشی، فعالیت‌های مهارتی، علمی و آموزشی در فعالیت‌های تابستانی مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی موضوع بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها یک اصل بوده است ادامه داد: اینکه از تابستان برای مهارت آموزی و جبران کاستی‌های آموزشی و تقویت یافته‌های آموزشی استفاده کنیم، مهم است.

صحرایی اظهار کرد: در این مجموعه برنامه‌های متنوع، سرخط امید و هویت باید مورد توجه باشد؛ باید براساس آنچه داریم، برای ساختن آینده و به دست آوردن آنچه نداریم بکوشیم. داشته‌ها، پله ما برای به دست آوردن نداشته‌هایمان است؛ اگر بر مبنای داشته‌ها به آینده نگاه کنیم از فراز قله به دوردست نگاشته‌ایم اما اگر بر مبنای نداشته‌ها نگاه کنیم، از دره به مسایل نگاه کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد در نداشته‌هایمان تمرکز کند گفت: باید بکوشیم چیزهای لازم را به دست بیاوریم و برای داشته‌هایمان ارزش قائل شویم لذا باید در برگزاری اردوهای پیشرفت توانایی‌ها را شناسایی کنیم.

وی اظهار کرد: ویژگی امسال فعالیت‌های تابستانه علاوه بر اتحاد با دستگاه‌های بیرونی آموزش و پرورش، این است که سعی کردیم تنوع، جذابیت و تکیه بر امید، مهارت افزایی، نشاط و معنویت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ۱۸ هزار پایگاه تابستانه در سامانه نورینو ثبت شده است گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۳۰ هزار پایگاه تابستانه تا آغاز سال تحصیلی فعال باشند؛ این پایگاه‌ها باید به والدین معرفی شوند؛ تمام فعالیت‌ها ثمره نگرش و نوع نگاه شهید رییسی به آموزش و پرورش است که ان شاءالله تداوم داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.