انتخابات

۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 997347

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری بر ضرورت تنظیم‌گری و تکمیل زنجیره ارزش در حوزه تعمیر و احیای تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

ضرورت احیا و بازسازی تجهیزات پزشکی

روح الله دهقانی در آیین افتتاحیه مرکز بازیابی و خدمات پیشرفته تجهیزات پزشکی گفت: این مرکز علاوه بر کمک به احیا، نوسازی، نگهداری و رفع اشکال دستگاه‌های پزشکی، کار توسعه دانش فنی در عرصه تجهیزات پیشرفته پزشکی را انجام می‌دهد.

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: معاونت علمی از شبکه شرکت‌های دانش‌بنیانی که ذیل این مرکز فعالیت دارند حمایت می‌کند که جنس این حمایت از نوع تسهیلات استقرار و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان، اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه و کمک به تکمیل زنجیره ارزش است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان ابراز امیدواری کرد با حرکت جدی و خوبی که در این مرکز آغاز شده است، به زودی و طی کمتر از دو سال آینده شکل‌گیری یک مرکز ملی نوسازی و تجهیزات پیشرفته پزشکی در کشور را شاهد باشیم.

بر اساس این خبر از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری دهقانی به ظرفیت مراکز درمانی، دانشگاهی و تحقیقاتی در زمینه تعمیر و احیای تجهیزات پزشکی گریزی زد و گفت: در هیچ‌ جای دنیا یک دستگاه چند میلیارد تومانی به خاطر قطعه‌ای چند میلیون تومانی نباید به دستگاه اسقاطی تبدیل شود و به ویژه در کشور ما که با تحریم‌ها مواجه است. این جریان که در صنعت تجهیزات پزشکی اتفاق افتاده رخداد مبارکی است و علاوه بر کمک به اقتصاد تجهیزات پزشکی، دانش و تجربه ارزنده‌ای را به ارمغان می‌آورد.

دهقانی به ضرورت شکل‌گیری نظام حکمرانی و تنظیم‌گری در عرصه احیا و بازسازی تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین بخش کار، تنظیم‌گری و حکمرانی است که این مرکز به ساختاری ملی و منسجم برای تنظیم‌گری در این عرصه تبدیل شود. موضوع خرید جدید یا اسقاط تجهیزات موجود، استانداردی دارد که اگر این مرکز به عنوان یک محور قرار بگیرد به طور قطع این تنظیم‌گری اتفاق خواهد افتاد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.