انتخابات

با سرمایه‌گذاری ۲۳۶ هزار میلیارد تومانی در ۵ هزار و ۶۶۷ واحد صنعتی خراسان رضوی رشد سرمایه گذاری در این واحدها امسال ۸۴ درصد افزایش یافت.

رشد سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی به ۸۴ درصد رسید

به گزارش قدس خراسان،امیررضا رجبی گفت: در حالی که مهر سال ۱۴۰۰ این استان دارای چهار هزار و ۶۰۸ واحد صنعتی دارای پروانه و حجم سرمایه‌گذاری ۱۲۵ هزار میلیارد تومان بود این رقم در ابتدای خرداد امسال به پنج هزار و ۶۶۷ واحد با حجم سرمایه‌گذاری ۲۳۶ هزار میلیارد تومان رسید که رشدی ۸۴ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: حتی در شرایط تحریم و دیگر مشکلات ناشی از آن، میزان اشتغالزایی بخش صنعت و معدن از ۲۱۳ هزار و ۵۷۱ نفر به ۲۴۵ هزار و ۶۸۰ نفر رسید که این رقم رشد ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در حوزه معدن در ابتدای مهر سال ۱۴۰۰ تعداد پروانه‌های بهره‌برداری ۸۴۵ فقره بود که این شاخص با ۲۶ درصد رشد، به هزار و ۶۷ فقره در خرداد امسال رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی همچنین در زمینه حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از خروج ارز گفت:هم اینک خراسان رضوی موفق به ساخت ۲۴۰ کالای وارداتی و جلوگیری از ۴۲۰ میلیون دلار خروج ارز از کشور شده‌ است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این آیین گفت:امروز ۷۰ درصد از منابع بانکی کشور صرف حوزه‌های تکلیفی می‌شود و این بدان معناست که به جای آن که صرف اموری با اولویت تولید شود در حوزه‌هایی صرف شود که بازخورد ندارد.

فیروز ابراهیمی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری افزود: رییس جمهور نیازمند عقلانیت در تصمیم‌سازی است و باید همان طور که پیگیر افزایش نرخ رشد جوانی جمعیت است در عین حال پیگیر زیرساخت‌های توسعه اقتصادی کشور نیز باشد.

علی‌اکبر کی‌پور فرماندار تربت‌حیدریه نیز در این آیین گفت: یکی از اقدامات خوب صورت گرفته در این شهرستان، ایجاد بانک اطلاعاتی برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت ها به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان است تا در بدو آغاز کار با مشکل نبود اطلاعات از وضعیت موجود مواجه نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.