انتخابات

موشک مافوق صوت یمنی‌ ها در حالی روز گذشته رونمایی شد که رسانه های لبنانی این رونمایی را حاوی پیام های متعدد برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر رژیم‌ های سازشکار منطقه عنوان کرده اند و حالا پیش بینی آنها درست از آب درآمد.

شگفتی حامیان رژیم صهیونیستی از دستاورد جدید انصارالله / موشک مافوق صوت یمنی‌ها معادلات را برهم می‌زند

به گزارش قدس آنلاین، اواخر هفته گذشته ارتش یمن برای اولین بار موشک بالستیک مافوق صوت «حاطم۲» را که از آن برای هدف قرار دادن کشتی اسرائیلی (MSC  SARAH V ) در دریای عرب مورد استفاده قرار داده‌ است، منتشر کرد.

این دومین دستاورد نظامی یمن بود که رونمایی می شد، یمن علاوه بر این دو موشک و یک شناور نیز که پیشرفته ترین تجهیزات نظامی محسوب می شوند را طی یک ماه اخیر رونمایی کرد و این موضوع واکنش های بسیاری در فضای رسانه ای کشورها داشت.

وزنامه الاخبار لبنان در گزارشی به بررسی تحولات منطقه پس از رونمایی نیروهای مسلح یمن از موشک مافوق صوت خود با عنوان «حاطم ۲» پرداخت و نوشت که به این ترتیب یمن به اولین کشور عربی تبدیل می‌ شود که این سلاح استراتژیک را در اختیار دارد. نیروهای مسلح یمن به تازگی از محصول جدید خود که یک موشک بالستیک مافوق صوت است که با سوخت جامد کار می‌ کند، پرده‌ برداری کرده و برای اولین بار تصاویری از استفاده از این موشک ضد یک کشتی صهیونیستی را منتشر کردند.

الاخبار با اشاره به اینکه این دستاورد می‌ تواند معادلات نظامی را در عرصه زمینی و دریایی تغییر دهد، تاکید کرد که این موشک موازنه بازدارندگی را در جنگ‌ هایی که واشنگتن و متحدانش در منطقه ایجاد می‌ کنند، تغییر خواهد داد؛ چراکه این محصول سرعت و قدرت پرواز در ارتفاعات پایین و قدرت مانور را همزمان در اختیار دارد و رهگیری آن بسیار مشکل است و بنا به اذعان روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال تقریباً می‌ توان گفت رهگیری آن توسط سامانه‌ های راداری کنونی غیر ممکن است.

نشریه «فارین پالیسی»‌ شامگاه دوشنبه از انواع تسلیحات و مهمات موجود در زرادخانه ارتش و نیروهای مسلح یمن ابراز شگفتی کرد، این نشریه به نقل از دستیاران کنگره این کشور نوشت که آمریکا در تولید کافی موشک‌ های پدافندی برای کشتی‌ های اسکورت در دریای سرخ ناتوان است.

فارین‌ پالیسی در گزارشی به قلم «کیث جانسون» نوشت: «یمنی‌ ها از تسلیحات واقعاً شگفت‌انگیزی در زرادخانه خود برخوردار هستند که شامل انواع راکت‌ ها، آتش‌ بارهای پرتاب موشکی و موشک‌ های بالستیک ضد کشتی است».این نشریه به نقل از دستیاران نمایندگان کنگره آمریکا اذعان کرد: «آمریکا تقریباً به اندازه کافی از موشک‌ های پدافندی استاندارد مورد استفاده کشتی‌ های اسکورت آمریکایی در دریای سرخ برای رهگیری پرتابه‌ ها تولید نمی‌ کند».

همچنین منابع آگاه به این نشریه خبر دادند که یکی از دستیاران کنگره به صراحت درباره کمبود مهمات آمریکا گفته است که «تا زمانی که حجم تبادل آتش در دریای سرخ به شدت بالا باشد، ما در وضعیت خطرناک‌تری قرار داریم».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.