انتخابات

پس از آغاز جنگ اوکراین، آمریکا و کشورهای غربی تاکنون تحریم‌ های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی در حمایت اوکراین به کی‌ یف ارسال کرده‌ اند.

چرا هلند از اوکراین در ارسال تجهیزات و تسلیحات نظامی حمایت می کند؟

به گزارش قدس آنلاین، حدود 3 سال از جنگ میان روسیه و اوکراین می گذرد، سال گذشته وزیر دفاع هلند اعلام کرد که این کشور به یک ائتلاف نظامی با متحدانش از جمله انگلیس می‌ پیوندد که فناوری پیشرفته هواپیماهای بدون سرنشین را در اختیار اوکراین قرار داده تا «توانایی‌ های تهاجمی» کی‌یف در جنگ علیه روسیه را تقویت کند.

هلند در این مدت به عهد خود وفا کرد و بعد از انگلیس دومین کشوری است که در ارسال تجهیزات و تسلیحات نظامی کمک می کند، خبرگزاری «رویترز» در این زمینه گزارش داد: وزیر دفاع هلند اعلام کرده که می‌ دانیم که پهپادها در این جنگ [میان روسیه و اوکراین] بسیار مهم هستند. به همین دلیل است که ما به ائتلاف هواپیماهای بدون سرنشینی می‌ پیوندیم که اوکراین به همراه لتونی و سایر کشورها راه‌ اندازی کرده اند.

وی افزود: می‌ خواهیم مطمئن شویم که تولید را افزایش می‌ دهیم، از آخرین فناوری استفاده می‌ کنیم و به طور دقیق آنچه اوکراین نیاز دارد را ارائه می‌ کنیم.

این در حالی است که هلند فقط در بخش ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین کمک نکرده بلکه بودجه ای را هم برای این کشور اختضاض داده است، به طوری که آسوشیتدپرس گزارش داد: هلند برای حمایت از اوکراین، ۱۶۴ میلیون دلار مهمات برای جنگنده‌ های چند منظوره اف۱۶ فایتینگ فالکون در اختیار کی‌ی ف قرار می‌ دهد. براساس این گزارش، هلند مبالغ دیگری نیز برای تامین موشک‌ های هدایت شوند هوا به زمین اختصاص داده است که در مجموع به ۳۵۰ میلیون یورو می‌ رسد.

در ادامه گزارش  آسوشیتدپرس به این نکته اشاره شده که هلند تاکنون ۲ میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین ارائه کرده است که سهم قابل توجهی از آن به خرید مهمات و هواپیماهای بدون سرنشین اختصاص یافته است، پیش از این دانمارک نیز اعلام کرده بود که جنگنده‌ های اف-۱۶ خود را به اوکراین ارسال می‌ کند، دانمارک و هلند هر کدام متعهد شدند که هواپیماهای اف-۱۶ موجود در نیروی هوایی خود را در اختیار اوکراین قرار دهند. آمریکا ارسال این جنگنده‌ ها را تایید کرده و متعهد شد مشاوره‌ های آموزشی و فنی لازم را در اختیار اوکراین قرار دهد.

وزارت دفاع هلند در حالی اوایل امسال اعلام کرده بود که انتظار دارد تحویل اولین گروه از جنگنده‌ های اف-۱۶ تابستان امسال صورت گیرد که امروز دولت هلند اعلام کرد ارسال جنگنده‌ های اف-۱۶ به اوکراین را به زودی آغاز خواهد کرد.

آن طور که خبرگزاری رویترز گزارش داده، کایسا اولونگرن، وزیر دفاع هلند به دلایل امنیتی از تعیین تعداد جنگنده‌ هایی که در اولین نوبت تحویل داده خواهد شد و زمان ورود آنها به اوکراین خودداری کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.