انتخابات

ششمین دوره آموزشی «پیشگامان قرآنی یک» با حضور ۲ هزار و ۶۰۰ قرآن‌آموز از ابتدای تیرماه در سطح استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، آغاز به کار کرد.

آموزش ۲ هزار و ۶۰۰ قرآن‌آموز در دوره «پیشگامان قرآنی یک»

مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی گفت: دوره‌های آموزشی پیشگامان قرآنی یک، شامل ترم دوم مهدالرضا(ع) است که بعد از اتمام سال تحصیلی مهدالرضا(ع)، کودکانی که تمایل به ادامه آموزش‌های قرآنی دارند می‌توانند در ترم تابستانی، با عنوان پیشگامان قرآنی یک شرکت کنند و در حال حاضر ششمین دوره آموزشی «پیشگامان قرآنی یک»، ویژه قرآن‌آموزان مهدالرضا (ع) ورودی مهرماه 1402 در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام سید مسعود میریان اظهار کرد: این دوره آموزشی در شهر و روستاهای خراسان رضوی از جمله روستاهای فریزه، اسماعیل‌آباد، کاظم‌آباد، کاشمر، گناباد، بیلند، سبزوار، قوچان، سرخس و شهرستان های استان خراسان جنوبی از جمله طبس، گلشن، فردوس و قائنات از روز شنبه سوم تیرماه آغاز و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

جذب حداکثری فراگیران قرآنی در طرح «پیشگامان قرآنی یک»

وی به آموزش 2 هزار و 600 قرآن‌آموز در ششمین دوره برگزاری کلاس‌های آموزشی «پیشگامان قرآنی یک اشاره کرد» و افزود: از آغاز برگزاری دوره‌های آموزشی «پیشگامان قرآنی یک» درطول 6 سال اخیر، امسال با حضور 2 هزار و 600 نوآموز در 158 کلاس آموزشی، بیشترین تعداد ثبت‌نام فراگیران را داشته‌ایم که 131 معلم در این کلاس‌ها ارائه آموزش‌های قرآنی را به قرآن‌آموزان برعهده دارند.

به گفته مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی، در این دوره آموزشی، ابتدا فصل پایانی کتاب «قرآن چه دوست خوبیه» آموزش داده می‌شود و بعد از اتمام دروس این کتاب، کتاب قرآن 30 جزء با رسم‌الخط عثمان طه به کودکان تقدیم و ادامه‌ی آموزش‌های قرآن از این کتاب، ارائه می‌شود.

وی افزود: در این دوره نکات اخلاقی، اجتماعی، دینی و... به همراه قصه‌های جذاب، نمایش و نقاشی از کتاب «محمد مثل گل بود»، به کودکان آموزش داده می‌شود.

وی یادآور شد: بعد از اتمام این دوره آموزشی، فراگیران به ترم سوم مهدالرضا(ع) با عنوان «پیشگامان قرآنی دو» راه می‌یابند؛ پیشگامان قرآنی دو، آبان 1403 همزمان با کلاس اول ابتدایی کودکان آغاز می‌شود.

آغازکلاس‌های آموزشی ویژه مربیان قرآنی مهدالرضا(ع) 

وی همچنین از آغاز کلاس‌های ضمن خدمت ویژه مربیان مهدالرضا(ع) با هدف ارتقای سطح علمی مربیان، از ابتدای تیرماه تا پایان مرداد خبرداد.

میریان با بیان این مطلب گفت: این کلاس‌ها با همکاری مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در حال برگزاری است. 

وی ادامه داد: در این دوره که ششمین دوره کلاس‌های آموزشی «پیشگامان قرآنی» است، تعداد ۳۶ کلاس کارگاهی برای ۳۰۰ نفر مربی مهدالرضا(ع) مشهد با چهار موضوع «قصه‌درمانی»، «تکنیک‌های ارتباط با کودک»، «تربیت کودکان» و «روانشناسی رشد» برگزار شده و نخستین کلاس‌های این دوره از سوم تیر آغاز شده است. 

میریان یادآور شد: این کلاس‌های آموزشی در خروجی صحن غدیر حرم مطهر رضوی (طبقه مثبت یک بازار غدیر)، مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی برگزار می‌شود و برگزاری آن تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.