انتخابات

یک پژوهشکده امنیتی رژیم صهیونیستی در جدیدترین گزارش خود به بررسی مقایسه میزان حملات موشکی و پهپادی حزب الله لبنان به مواضع ارتش و شهرک های صهیونیست نشین این رژیم در شمال فلسطین اشغالی در ماههای اخیر پرداخت.

مقایسه آماری حملات حزب‌الله از نگاه پژوهشکده امنیتی رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین، پژوهشکده امنیتی و آموزشی «آلما» رژیم صهیونیستی در گزارش پژوهشی خود آورده است: ماه ژوئن (خرداد/ تیر) سومین ماه ملتهب و داغ در جبهه شمالی (نبرد بین رژیم اسرائیل و حزب الله) است.

نتایج این گزارش پژوهشی درخصوص چالش‌های امنیتی در جبهه شمالی رژیم صهیونیستی نشان می دهد که طی ماه ژوئن، ۲۸۸ عملیات با میانگین ۹.۶ حمله در روز از سوی حزب الله علیه اهداف صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی انجام شده است. این درحالی است که در ماه مه (اردیبهشت / خرداد) ۳۲۰ حمله از سوی حزب الله با میانگین ۱۰.۶ حمله در روز صورت گرفته است.

بر اساس این نتایج، نیمه ماه ژوئن شاهد تشدید سه روزه حملات حزب الله پس از ترور «طالب سامی عبدالله» فرمانده یگان نصر حزب الله در ۱۱ ژوئن بود.

در این گزارش پژوهشی آمده است: با بررسی همه آمارهای ماهیانه می‌توان مشاهده کرد که ماه ژوئن از نظر شدت حملات حزب الله به ماه می نزدیک است. ماه ژوئن از ماه اکتبر سال ۲۰۲۳ شاهد شدیدترین حملات حزب الله علیه رژیم اسرائیل بود. دسامبر ۲۰۲۳ دومین ماه و ژوئن سومین ماه از حیث شدت حملات حزب الله بود.

پژوهشکده امنیتی و آموزشی «آلما» رژیم صهیونیستی درباره ماهیت حملات و سلاح های حزب الله در گزارش پژوهشی خود آورده است: در ماه ژوئن حزب الله ۵۷ حمله با موشک های ضدزره انجام داد و این در مقایسه با ۹۵ حمله در ماه می با این موشک ها بود. اما در ماه ژوئن به شدت حملات پهپادی حزب الله افزایش یافت؛ به طوری که ۷۵ حمله پهپادی انجام شد که حزب الله مسئولیت ۳۷ حمله را با پهپادهای انتحاری برعهده گرفت.

این پژوهشکده اذعان کرد: ماه گذشته حملات حزب الله با پهپادهای انتحاری به شدت افزایش یافت. در این ماه، پهپادهای انتحاری بیشترین سلاح به کار گرفته شده از سوی حزب الله بود. این در حالی است که در این ماه همانند ماههای قبل تر، حزب الله بیشترین استفاده را از «موشک های منحنی زن» کرد. علاوه بر این، در ماه ژوئن ۶ حمله با استفاده از سلاح ضدهوایی و موشک زمین به هوا از سوی حزب الله انجام شد و پهپاد هرمس ۹۰۰ ارتش اسرائیل در دهم ژوئن سرنگون شد.

در پایان نتایج این پژوهش آمده است: ۲۲۹۵ حمله علیه اسرائیل در جبهه شمال (فلسطین اشغالی) از ابتدای هفتم اکتبر ۲۰۲۳ انجام شده است که بخش اعظم آن را حزب الله انجام داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.