گردبادی که جنبش مقاومت فلسطین حماس با عملیات «طوفان الاقصی» به پا کرده، دیروز در دومین روز خود در حالی همچنان در جوشش بود که با افشای آمار وحشتناک و تلفات بالای صهیونیست‌ها در برابر رزمندگان مقاومت، پوسیدگی رژیم جعلی و متزلزل بودن آن بیش از پیش افشا شد.

جروزالم‌پست: سه‌برابر «یازده‌سپتامبر» تلفات دادیم/ افزایش آمار هلاکت صهیونیست‌ها به ۱۰۰۰ نفر

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که آخرین آمار تجاوزات هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه ۵۷۲ شهید و زخمی‌ها بیش از ۲هزار نفر عنوان شده، در سوی مقابل با وجود سانسور گسترده، منابع صهیونیست هلاکت بیش از ۷۵۰(غیررسمی هزار کشته) و زخمی شدن ۲هزار صهیونیست را تأیید کرده‌اند. گزارش‌های غیررسمی نشان می‌دهد ۷۵۰ اسرائیلی هم ناپدید شده‌اند.

 رژیم صهیونیستی در پاسخ با ادامه حملات هوایی، بیش از ۳۰۰ منزل مسکونی در نوار غزه را هدف حملات هوایی خود قرار داد. این در حالی است که کابینه امنیتی رژیم اسرائیل در نشست روز گذشته خود رسماً آغاز جنگ علیه نوار غزه را اعلام کرد.

همزمان ارتش رژیم صهیونیستی تخلیه ۲۰ شهرک صهیونیست‌نشین مجاور غزه را آغاز کرده است. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم از نفوذ ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن از مبارزان حماس به درون فلسطین اشغالی خبر داده و اعلام کرد درگیری‌ها در برخی محورها دنبال می‌شود.  تحول مهم روز دوم، بالا گرفتن تنش‌ها در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی میان حزب‌الله و دشمن صهیونیست بود.

جنبش حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در دفاع از فلسطین و با هدف آزادسازی کامل خاک لبنان سه موضع رژیم صهیونیستی را در منطقه مزارع شبعای اشغالی هدف حمله قرار داده است. تل‌آویو در پاسخ، نقاطی را در خط مرز لبنان هدف حمله توپخانه‌ای قرار داده است.

 همزمان منابع فلسطینی با ارائه نقشه‌ای، مناطقی که در نبرد دیروز به کنترل نیروهای مقاومت درآمده بود را به نمایش گذاشتند. بر اساس این نقشه، مقاومت فلسطین از طریق غزه در حال پیشروی است و ۱۰ کیلومتر با کرانه باختری فاصله دارد! نیروهای حماس با پیشروی در عمق خاک فلسطین اشغالی به نزدیک کرانه باختری رسیده‌اند.

در صورت ادامه پیشروی و اتصال غزه به کرانه باختری اتفاق بزرگی رخ داده و عملاً می‌شود پروژه تسلیح کرانه را جدی‌تر دنبال کرد.  نکته دیگر ورود پهپادهای انتحاری گروه‌های مقاومت فلسطینی به صحنه نبرد با اشغالگران بود.

 از سوی دیگر، در پی حمله یک پلیس مصری به گردشگران صهیونیست در این کشور، تل‌آویو برای همه سفارتخانه‌های خود در سراسر جهان حالت آماده‌باش اعلام کرده است. رسانه‌های عبری اما در گزارش‌هایی رخدادهای اخیر در سرزمین‌های اشغالی را به منزله یک جهنم واقعی برای صهیونیست‌ها توصیف کردند.

روزنامه هاآرتص در گزارشی از فرار گسترده صهیونیست‌ها از سرزمین‌های اشغالی و شلوغی فرودگاه بن گوریون خبر داد. جالب‌ترین موضع‌گیری رسانه‌های صهیونیست هم در مورد تحولات اخیر را جروزالم‌پست داشت.

این رسانه نوشت: با توجه به تعداد جمعیت اسرائیل، سه برابر حادثه «۱۱ سپتامبر» متحمل تلفات شدیم. 

خبرنگار: جاوید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.