انتخابات

روزنامه «نیویورک‌تایمز» نوشت: به رغم نگرانی‌های فزاینده رای‌دهندگان آمریکایی دموکرات، در مورد سلامتی بایدن و زیرسوال بردن شایستگی او برای ریاست‌جمهوری، حلقه نزدیکان بایدن با عادی جلوه دادن وضعیت، مردم را فریب داده و به شعور آن‌ها توهین می‌کنند.

نیویورک‌تایمز: تیم بایدن، آمریکایی‌ها را فریب می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، پس از مناظره جنجالی جو بایدن، ‌رییس جمهوری آمریکا با دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق این کشور، گفتمانی از سوی نزدیکان کمپین ترامپ مطرح شکل گرفته که با نگرانی‌های مداوم رأی دهندگانی که او را برای پیروزی در انتخابات خیلی پیر می دانند، ‌در تضاد است.

این گزارش با اشاره به نظرسنجی نیویورک تایمز/ کالج سینا که نشان داد ۶۹ درصد از رأی دهندگان - و ۵۵ درصد از رأی دهندگان حامی بایدن - وی را برای تصاحب ریاست جمهوری، ‌خیلی پیر می دانستند، افزود: اکنون این نگرانی‌ها به حدی جدی است که حتی به‌طور علنی توسط بسیاری از صاحبنظران حزب دموکرات و به‌طور خصوصی توسط قانون‌گذاران، اهداکنندگان و استراتژیست‌ها نیز تکرار می‌شود. آنها نگران از دست دادن مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۴ حزب دموکرات در برابر ترامپ هستند.

نیویورک‌تایمز نوشت: این در حالی است که در حلقه نزدیکان بایدن، ذهنیت سرسختانه‌ای شکل گرفته که همچنان بایدن را برای ادامه نامزدی دموکرات‌ها بهترین گزینه دانسته و هرگونه تلاش برای کناره‌گیری و جایگزینی او را رد می کند. جان فاوریو، سخنرانی‌نویس باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که از دموکرات‌ها خواسته تا شخص دیگری را برای ادامه رقابت‌ها جایگزین بایدن کنند، با اشاره به این که هنوز زمان کافی برای این جایگزینی وجود دارد،گفت: هدیه‌ای که جو بایدن به ما داد، موافقت با اجرای یک مناظره قبل از تشکیل کنوانسیون (برای معرفی نهایی نامزد حزب) بود. اگر این مناظره در ماه اکتبر(مهرماه) بود، من چنین چیزی نمی گفتم. وی تلاش دوستان و نزدیکان بایدن برای ساکت کردن افرادی که خواستار جایگزینی بایدن هستند را توهین به رای دهندگان توصیف کرد. فاوریو با انتقاد از حمایت تیم بایدن از نامزدی وی به رغم شکست او در مناظره با ترامپ گفت: میلیون‌ها آمریکایی این را دیدند، و شما نمی‌توانید به افرادی که انتقاد می‌کنند، بگویید که در رختخواب یا دیوانه هستند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: تیم برنامه‌ریزی بایدن اصرار دارد که وی می تواند از پس کارزار انتخاباتی مجدد برآید، در حالی که رفتار آنها با او، نکات دیگری را نشان می داد. او پس از آن که زمین خوردنش از پله های هواپیما به سرعت در فضای مجازی منتشر و فراگیر شد، ‌امکان استفاده از پله‌های کوتاه‌تر برای سوار شدن به ایر فورس وان برای او مهیا کردند. همچنین کنفرانس‌های خبری بسیار کمتری نسبت به اسلاف وی برای او برنامه ریزی می کنند.همه این ها نشان دهنده تایید ضعف بایدن از سوی نزدیکانش است.

این مقاله در نشانه دیگری از ریسک گریزی کمپین بایدن برای اعتراف به عدم شایستگی وی و لزوم معرفی یک نامزد جدید نوشت: آنیتا دان، مشاور کاخ سفید و مولی مورفی، نظرسنجی کننده نزدیک به بایدن با نادیده گرفتن نظرسنجی هایی که نشان می‌داد رای دهندگان آمریکایی خواهان نامزد دیگری هستند در برنامه‌های تلویزیونی ام اس ان بی سی حضور یافته و از حضور بایدن برای ادامه رقابت‌ها دفاع کردند. مورفی، در واکنش به این نظرسنجی‌ها آن را تنها به دلیل جذابیت معمول موجود در مورد گزینه‌های جایگزین توصیف کرد.

ان بی سی: بایدن پس از گذشت چهار روز از مناظره فاجعه بار خود، هنوز با دموکرات های ارشد کنگره تماس نگرفته است

در همین حال «ان‌بی‌سی نیوز» در گزارشی از واکنش های رییس جمهور آمریکا و تیم پشتیبان او نوشت: بایدن پس از مناظره هنوز شخصاً با چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و حکیم جفریس، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، یا دیگر رهبران کنگره تماسی برقرار نکرده است. این تصمیمی است که برخی از قانونگذاران را متحیر کرده است.

این رسانه به نقل از یکی از دموکرات های مجلس نوشت: کارکنان کاخ سفید باید حداقل در تماس‌های خصوصی با قانون‌گذاران شفاف باشند. وی گفت: آن ها باید توضیح دهند که آیا مشکلات دیده شده از بایدن در صحنه مناظره ناگهانی بوده و یا آن‌ها از قبل متوجه آن بوده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.