انتخابات

در حالی که مدتی نسبتا طولانی از پخش فصل دوم «سرزمین مادری» می گذرد، فصل سوم این سریال با پایان مراحل پس تولید، قرار است به‌زودی از شبکه سه سیما پخش شود.

سرانجام «سرزمین مادری»/ فصل سوم سریال آماده پخش شد

به گزارش قدس آنلاین، فصل سوم «سرزمین مادری» با بازی بازیگرانی چون آرش مجیدی، بابک حمیدیان، کوروش سلیمانی، سعید راد، گلچهره سجادیه، حسین محجوب، سعید نیکپور، مهران رجبی، حسین مهری، لیلا برخورداری، آشا محرابی، شهرام قائدی و ... اواخر تیرماه از شبکه سه پخش می‌شود.
پربازیگرترین سریال تلویزیون که یک دهه در توقیف به سر می برد، سال گذشته در دو فصل از پلتفرم تلوبیون و شبکه سه تلویزیون پخش شد و مخاطبان زیادی را جذب کرد اما پخش فصل سوم آن به دلیل اعمال اصلاحات و البته اعتراض کمال تبریزی کارگردانش به تدوین بد سریال به تعویق افتاد. 

این سریال به نویسندگی علیرضا طالب‌زاده، تهیه‌کنندگی محمد مسعود و کارگردانی کمال تبریزی و سیدجمال سید حاتمی در سه فصل تولید شده و پس از پایان فصل دوم آن در اسفندماه پارسال قرار بود که پخش فصل سوم از اردیبهشت ماه آغاز شود اما به دلیل انجام مراحل پس‌ از تولید و اصلاحات، حدود دو ماه با وقفه در پخش مواجه شد.

کمال تبریزی پیش تر درباره‌ اصلاحات انجام شده و تعداد قسمت‌های این سریال گفته بود: «سرزمین مادری» سه فاز دارد که هر فصل آن حدود ۲۰ قسمت و کم و بیش است و در مجموع شامل ۶۰ قسمت است. ما برای اینکه دیگر هیچ سوءتفاهمی پیش نیاید اصلاحات کامل را انجام دادیم و تمام اصلاحیه‌ها در جلسات متعددی که با افراد مختلف داشتیم انجام شد. اغلب این اصلاحات به تغییر اسامی برمی‌گشت؛ اینکه طوری نباشد که اشاره به افراد خاصی داشته باشیم. البته کاری دشوار بود اما انجام شد و زمانی که همه، سریال را ببینند، متوجه می‌شوند که سوء‌تفاهم‌ها دیگر برطرف شده است و حالا دیگر قصه، داستان و موضوعی که مطرح است، اهمیت دارد و موارد حاشیه‌ای آن کنار می‌رود.

در فصل سوم «سرزمین مادری»، زمان وقوع اتفاقات سریال به سال‌های ۵۶ و ۵۷ می‌رسد و داستان وارد مرحله میانسالی رهی می‌شود و به همین جهت آرش مجیدی جایگزین شهاب حسینی که بازیگر نقش دوره جوانی این شخصیت است، خواهد شد. شهاب حسینی نیز در فصل دوم جایگزین علی شادمان بازیگر نقش دوران کودکی رهی شده بود.

سرانجام «سرزمین مادری»/ فصل سوم سریال آماده پخش شد

پرحاشیه ترین سریال تلویزیون

پخش این سریال با نام پیشین «سرزمین کهن» در ابتدا ۳ بهمن ۱۳۹۲ آغاز شد و تا ۲۴ بهمن همان سال نیز ادامه پیدا کرد اما پس از مدتی به دلیل حواشی به وجود آمده و اعتراض عده ای به توهین قومی در یکی از دیالوگ های آن، متوقف شد و بعد از گذشت نزدیک به یک دهه پخش آن در ۲۰ مهر ۱۴۰۲ مجددا در پلتفرم تلوبیون آغاز شد و پس از چند هفته همزمان به پخش در تلویزیون رسید. 
این سریال نه فقط در پخش که در تولید هم با فراز و نشیب های زیادی مواجه شد و پروسه تولید حدودا ده ساله سریال باعث تغییراتی در بازیگران آن شد. فیلمبرداری رسمی سریال از آذر ۸۷ در لوکیشنی در خیابان وحدت اسلامی تهران آغاز شد و فیلمبرداری فصل اول آن تا بهار ۸۹ طول کشید. از سوی سازمان قرار شد تغییراتی در ادامه فیلمنامه داده شود و اصلاحاتی هم شامل فصل اول شد و در نهایت فیلمبرداری فصل دوم هم از زمستان سال ۸۹ آغاز شد. اواخر تابستان سال ۹۲ بود که خبر رسید ساخت فصل دوم هم به پایان رسیده و به زودی سریال «سرزمین کهن» روی آنتن شبکه سه خواهد رفت. 

سریالی که برای تلویزیون جنبه استراتژیک داشت در پخش با مشکلاتی مواجه شد و مهر توقیفی ده ساله را بر پیشانی آن نهاد. زمزمه های رفع مشکلات پخش سریال در اواخر تابستان ۹۴، گروه تولید را بر آن داشت تا از اوایل سال ۹۵  وارد ساخت فاز سوم شوند ولی در همان سال و پس از الفاظ رکیکی که از سوی مسعود فراستی، منتقد برنامه سینمایی «هفت» علیه کمال تبریزی روی آنتن زنده زده شد، تبریزی به حالت قهر از ادامه پروژه انصراف داد و توقف ساخت را به مثابه اعتراضی نسبت به سکوت مدیران تلویزیون در برابر اهانت یک برنامه به اصطلاح سینمایی به کارگردان تلویزیون دانست. البته با وساطت مدیران تلویزیون دوباره کار ساخت سریال از سر گرفته شد و در نهایت با گذشت بیش از یک سال از زمان شروع ساخت فصل سوم «سرزمین کهن»، بالاخره ساخت این پروژه پر حاشیه و طولانی در تابستان سال  ۹۶ به پایان رسید.

فصل سوم سریال «سرزمین مادری» بناست در ۲۶ قسمت از اواخر تیرماه امسال هر هفته چهارشنبه‌ها در تلوبیون و پنج‌شنبه و جمعه از شبکه سه سیما پخش شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.