انتخابات

عضو اتاق ایران با اشاره به آسیب شناسی برجام گفت: اینکه در آمریکا چه کسی به عنوان رییس جمهور انتخاب می‌شود نباید در سیاست‌های ما تفاوت چندانی ایجاد کند زیرا هم اکنون در اوج تحریم هستیم.

نباید فقط معطل آمریکا باشیم/ برجام باید آسیب شناسی شود

به گزارش قدس آنلاین مهراد عباد عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اصلی در دولت چهاردهم باید افزایش تعامل با همه کشورهای دنیا باشد؛ اینکه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چه کسی به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود نباید در سیاست‌های ما تفاوت چندانی ایجاد کند چراکه دستورکار اصلی دولت چهاردهم باید تعامل با همه دنیا باشد.

وی افزود: در حال حاضر تحریم‌های زیادی علیه ایران وضع شده و به قدری تعداد بالاست که دیگر تحریم جدیدی ندارند و به تحریم اشخاص و شرکت‌ها روی آورده‌اند. اما به هر حال برای خروج از این بن بست باید ابتدا منافع را بررسی کرده و آسیب شناسی کنیم که چرا اصلاً در سال ۱۳۹۷ ترامپ از برجام خارج شد. شاید نیاز بود که برجام به شکل بهتری تدوین می‌شد.

عباد تصریح کرد: از سویی دیگر زمانی که برجام امضا شد کشورهای اروپایی با ایران ارتباط گرفتند و آمریکا از این رقابت اقتصادی عقب افتاد؛ باید آسیب شناسی کنیم که در صورت مذاکرات مجدد، بهتر مذاکره کنیم تا به نتایج مناسب‌تری برسیم.

عضو اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: به سرعت و پس از روی کار آمدن دولت چهاردهم باید تعامل خوبی با همه دنیا برقراری کنیم و با کشورها توسعه یافته و در حال توسعه ارتباط تجاری داشته باشیم زیرا برای توسعه کشور نیاز به جذب سرمایه گذاری خارجی داریم؛ نکته مهم آن است که ما برای دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی باید بتوانیم سرمایه جذب کنیم.

وی با بیان اینکه شعارهای زیادی طی سال‌های گذشته داده شده اما در حد شعار باقی مانده است، گفت: نکته دیگر آنکه نباید فقط معطل آمریکا بمانیم بلکه باید به صورت موازی دیپلماسی اقتصادی را پیش ببریم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.